Köpa iPhone nu, eller vänta?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Jag är ganska ny i Macvärlden, och det känns jättebra, för övrigt.Hur har det varit förr om åren med iPhone? Har de gått att köpa obundna eller har man fått vänta på att kunna köpa loss dem? Och har det iså fall varit i samband med att Apple har släppt en ny modell? Jag är sugen på att byta till en iPhone nu, när mitt gamla abonnemang äntligen tar slut. Men ska jag slå till nu eller ska jag ha is i magen?

Ovanstående inlägg har brutits ut och flyttats hit från en annan tråd. Lägg inte in nya frågor i en tråd som handlar om något helt annat!

/Mod

Ursprungligen av mackan73:

...Har de gått att köpa obundna eller har man fått vänta på att kunna köpa loss dem...

Nej, tidigare har man inte kunnat köpa olåsta iPhone i Sverige.

Men sedan bara några dagar tillbaka kan man faktiskt köpa olåsta iPhone på Apple Store.

Och har man nu väl börjat med detta, så lär man fortsätta med detta även på kommande iPhone-modeller.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2011-03-29 16:26

En obunden iPhone kan du köpa direkt från Apple

Edit: Jesper hann före.

Köp nu, iP5 kommer inte förrens i höst någon gång! Köpte själv iP4 för 2-3 veckor sedan.

Frågan är om detta är ett trendbrott eller om iPhone 5 inte kommer att säljas direkt via Apple Store till en början. Blir spännande att se.

• Medlem
  • International user
  • 2011-03-29 16:37
Ursprungligen av pmarriott:

Frågan är om detta är ett trendbrott eller om iPhone 5 inte kommer att säljas direkt via Apple Store till en början. Blir spännande att se.

Jag tror inte de kommer dra tillbaka möjligheten att köpa via Apple Store, det har de inte gjort i några andra länder.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-29 16:51

För att svara på frågan: Det verkar som iPhone 5 kommer att dröja till minst hösten om man ska tro på de senaste ryktena

Ursprungligen av xtrem:

För att svara på frågan...

Psst, kolla inlägg #5. Ungefär samma svar finns redan där.

• Medlem
  • Överallt
  • 2011-03-29 17:30
Ursprungligen av xtrem:

För att svara på frågan: Det verkar som iPhone 5 kommer att dröja till minst hösten om man ska tro på de senaste ryktena

Är det ett rykte att det varit jordbävning, tsunami och kärnkraftskatastrof i Japan?

Några komponenter och/eller material till komponenterna tillverkas i Japan. Det kommer blir förseningar och leveransproblem för många elektroniktillverkare framöver.

• Medlem
  • International user
  • 2011-03-29 22:42
Ursprungligen av Mija:

Är det ett rykte att det varit jordbävning, tsunami och kärnkraftskatastrof i Japan?

Några komponenter och/eller material till komponenterna tillverkas i Japan. Det kommer blir förseningar och leveransproblem för många elektroniktillverkare framöver.

Nu bygger ryktet iofs mest på WWDC och på att kineserna inte börjat tillverka den än.

Är i ungefär samma sits. Jag tänkte ha is i magen, och vänta ett tag. Åtminstone till årets WWDC den 6-10 juni då det, om inte förr, bör komma någon form av indikation på när nästa modell släpps även om fokus kommer att vara på mjukvaran.

Tillverkas delarna i Kina är det lugnt, drabbades väl inte ens det minsta???

• Medlem
  • Överallt
  • 2011-03-30 09:37
Ursprungligen av wilhelmsson:

En del material och ingående komponenter för tillverkningen tillverkas endast i Japan och skickas till den som sätter ihop apparater.

• Medlem
  • International user
  • 2011-03-30 20:06
Ursprungligen av wilhelmsson:

Delarna kommer överallt ifrån, men de sätts ihop i Kina.

Ser ut som att iP5 blir försenad, kanske inte lika mycket som den vita iP4....

Mitt råd är:
Behöver du en ny nu: Köp!
Kan du vänta: så vänta! (men det blir en lång väntan)

Det är bara du som vet om du behöver eller inte ny telefon eller inte.

1
Bevaka tråden