Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vill Comhem lura mig på riktigt?

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2011-03-30 11:49

Det där ser ut som karlstad

Faktum är att det stod en telefonstope på vår tomt när vi köpte huset i Spanien. Mäklarfirma jobbade i tre månader med att övertyga Telefónica om att ge oss en telefonlinje. Det fanns inte tillräckligt många linjer, påstod man. Jag ilsknade till och gick till byns telefonväxel och påpekade att det stod en telefonstolpe på min tomt, och eftersom Telefónica inte var intresserad av att ge mig någon linje, tänkte jag gå hem och såga ner den. Det tog skruv. Inom två veckor fick vi en telefonlinje från en kulvert i gatan. Telefonstolpen lyfte de bort.

Nu har comhem skickat ett brev till mig, de har dubblerat min hastighet och höjer min avgift till 249kr istället för 199kr. Får de bara göra så?
Jag tror inte jag har bindningstid längre, men ändå? Det enda "alternativet" är att säga upp abbonemanget för att byta till vadå? Det är kabel, inget annat finns att tillgå. :/

  • Medlem
  • International user
  • 2011-08-24 17:19
Ursprungligen av klarabara:

Nu har comhem skickat ett brev till mig, de har dubblerat min hastighet och höjer min avgift till 249kr istället för 199kr. Får de bara göra så?
Jag tror inte jag har bindningstid längre, men ändå? Det enda "alternativet" är att säga upp abbonemanget för att byta till vadå? Det är kabel, inget annat finns att tillgå. :/

Har du inget telefonjack?

Ett tips är att ringa upp deras kundservice och snacka ned priset. Har BBB och betalade 320 (100mbit), ett samtal senare, där frågade vad de kunde göra för mig, fick jag ned det till 270 mot att jag band upp mig i 12 månader. Fair enough.

Jo, det har jag. Men det skulle vara nice att slippa krångel med bytande av utrustning etc. Vill helst använda telefonjacket till bara telefonen, har en telefon av den äldre varianten som är kinkig. Kollar ändå på alternativet för adsl, eller att dela ett abbonemang med en granne.

Det stör mig att de bara får höja avgiften så, jag hade ett löpande abbonemang hos comviq och det var inget problem att behålla även om de slutade erbjuda det till nya kunder. Hade det varit stadsnät hade man tydligen kunnat vända sig till tre olika operatörer, nu får man tjafsa med adsl..

  • Medlem
  • International user
  • 2011-08-24 21:02
Ursprungligen av klarabara:

Jo, det har jag. Men det skulle vara nice att slippa krångel med bytande av utrustning etc. Vill helst använda telefonjacket till bara telefonen, har en telefon av den äldre varianten som är kinkig. Kollar ändå på alternativet för adsl, eller att dela ett abbonemang med en granne.

Det stör mig att de bara får höja avgiften så, jag hade ett löpande abbonemang hos comviq och det var inget problem att behålla även om de slutade erbjuda det till nya kunder. Hade det varit stadsnät hade man tydligen kunnat vända sig till tre olika operatörer, nu får man tjafsa med adsl..

Har du frågat dem varför de har höjt ditt pris?

Ursprungligen av klarabara:

Jo, det har jag. Men det skulle vara nice att slippa krångel med bytande av utrustning etc. Vill helst använda telefonjacket till bara telefonen, har en telefon av den äldre varianten som är kinkig. Kollar ändå på alternativet för adsl, eller att dela ett abbonemang med en granne.

Det stör mig att de bara får höja avgiften så, jag hade ett löpande abbonemang hos comviq och det var inget problem att behålla även om de slutade erbjuda det till nya kunder. Hade det varit stadsnät hade man tydligen kunnat vända sig till tre olika operatörer, nu får man tjafsa med adsl..

Alltså Klara. Du är tjej. Du kan få ner priset till det du hade förut utan att behöva joxa med utrustning och grejja.... Det är bara för dig att ringa till kundtjänst och göra följande:
LJUG OCH GRÅT, LJUG OCH GRÅT, LJUG OCH GRÅT!
"Ni LOVADE att inte höja!"
"Hur ska jag ha råd med elen i vinter!"
Mycket snyftande på det och du är hemma!

De har plockat bort lägre hastigheter.
10Mbit är nu den minsta hastighet som säljs.

Står förmodligen också i papperna att om man inte samtycker med Comhem så skall man ringa.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-08-24 22:52
Ursprungligen av illerG:

De har plockat bort lägre hastigheter.
10Mbit är nu den minsta hastighet som säljs.

Står förmodligen också i papperna att om man inte samtycker med Comhem så skall man ringa.

Sedär, en naturlig förklaring. Då finns det inte så mycket att gnälla om.

Värre med BBB som låter ens abonnemang ligga kvar på tjänster som är dyrare och som de inte säljer längre.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-08-24 23:05
Ursprungligen av illerG:

De har plockat bort lägre hastigheter.
10Mbit är nu den minsta hastighet som säljs.

10Mbit fungerar f.ö. utmärkt för mina behov. Inga problem med streaming i HD osv.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-08-24 22:06

Precis, och om man inte samtycker får man säga upp avtalet. Trist, men det är inte så att man är tvungen att betala ett högre pris/månad.
Och även en gammal telefon funkar fint med ADSL.

Bevaka tråden