Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Två Ä tangenter, ingen Å tangent.

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Märkte just att min nya MBP 2011 har två Ä tangenter. Ingen Å tangent!

Hur ska jag gå tillväga för att få detta löst? Vill ju inte vara utan dator nu när jag "bosatt" mig i denna.

IRRITERANDE!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-27 06:52

Gå in till din lokala macförsäljare visa att du har garanti så ska du se att de fixar det åt dig

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2011-03-27 08:10

Hmmm, likt mynt med defekter kan din MPB betinga ett högt samlarvärde, om 25 år eller så...

Irriterande man bor bor 15 mil från närmaste Mac affär.

Ursprungligen av reboot81:

Hmmm, likt mynt med defekter kan din MPB betinga ett högt samlarvärde, om 25 år eller så...

Haha!

Förstår att det är irriterande, men jag skrockade till rätt gott när jag såg bilden...

Hoppas att det löser sig smärtfritt dock!

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2011-03-27 15:11

Med korrekt maskinskrivningsteknik så är det väl ett mindre problem - det är bara tangenten som är felmärkt, men den genererar nog fortfarande ett å när du trycker på den.

Visst kan du reklamera den, men själv så tycker jag nog att det mest är charmigt. Och så kanske någon annan svensk sitter med en dator med två å-tangenter med.

Ursprungligen av kjnoren:

Med korrekt maskinskrivningsteknik så är det väl ett mindre problem - det är bara tangenten som är felmärkt, men den genererar nog fortfarande ett å när du trycker på den.

Err... ja, för det är ungefär där vi lägger ribban på Appleprodukter.

Och som delägare i AAPL tycker jag det är skönt att höra att våra kunder har vett att vända den lena kinden till när det gäller såna här smärre kosmetiska... felaktigheter är för mycket sagt.. skönhetsfel?... nej, hur är det nu Canon brukar kalla sina buggar... jo!

Fenomen.

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2011-03-28 08:40

Nja, det beror som sagt på person till person. Jag personligen skulle inte påverkas i min användning (korrekt maskinskrivningsteknik), och estetiskt så skulle jag nog mer se det som charmigt. Då skulle jag nog vara mer känslig för glapp eller skarpa kanter (varför kunde inte Apple fasa kanten på unibody-modellernas underdel där man har handlederna?).

Andra människor har andra prioriteringar.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-27 15:18

Ring Apple Service och se vad dom säger, dom kanske kan hitta en lösning som passar bättre?

  • Oregistrerad
  • 2011-03-27 15:38

Så när du ska skriva Å så måste du vare gång fundera i termerna "ja just det, nu ska vi se nu igen, satt å över ä, eller var det tvärtom nu igen"

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-03-27 18:27

Du får skapa en liten minnesregel åt dig, så kommer du ihåg om Å-tangenten sitter över eller under Ä:
"Å som i PÅ" .
Eller .... hur var det nu igen, var det "Å som i LÅG" ?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-03-27 20:13
Ursprungligen av IngoX:

Du får skapa en liten minnesregel åt dig, så kommer du ihåg om Å-tangenten sitter över eller under Ä:
"Å som i PÅ" .
Eller .... hur var det nu igen, var det "Å som i LÅG" ?

"Ä som i LÄGST" så är man garderad.

Har plockat upp tangenter på macbook-tangentbord flera ggr för att rengöra mm.. Det är väldigt lätt att peta loss dem och sätta tillbax igen. Känns som att nån apple-återförsäljare borde kunna lägga en lös tangent i ett brev och posta till dig så byter du helt enkelt ut den själv

Kontaktade digital Inn, och de kunde fixa biffen åt mig. Men det är som sagt ingen brådska. Kul med två Ä! Om datorn blir stulen hittar man den lättare på blocket.

1
Bevaka tråden