Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Pro startar inte alltid

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Lite osäker vart jag skulle lägga tråden. Min macbook startar, men stannar före den ens kommer till äpplet. Allt jag ser är en grå skärm. Har kontrollerat hårddisken som "seems to be OK) enligt skivkontrollen. Så plötsligt efter ett antal omstartsförsök så så ser jag det grå äpplet och den går igång som vanligt. What can it be? Har Mac OS X 10.6.7

Hade ett snarlikt problem med en 15" MBP Late 2009. På den visade sig logikkort och hårddisk vara kaputt. Jag tror iofs att just det problemet som du beskriver i mitt fall orsakades av hårddisken, men jag hade även ett problem med blinkande skärm.

När du säger det. Skärmen har blinkat av och till några gånger de senaste veckorna. Hmm.

Ska jag den relativa tystnade som att det är ett ovanligt fenomen. Borde jag lämna i den redan nu, och skaffa nytt logikkort?

Du skriver inget om vilken modell det är. MacBook Pro kom ut 2006

Apple MacBook Pro Specs (All MacBook Pro Technical Specs) @ EveryMac.com

Hastighet? Hur mycket RAM? Original?

Det är en macbook Pro 2009 2,4 Ghz Intel Core 2 Duo. 8 gig ram, nyligen köpt på Grafit i Luleå, vet faktiskt inte om det är original.

8GB är inte original. Säger inte att det nödvändigtvis är det men felsökning börjar oftast vid RAM och sedan vidare, om det inte först verkar vara mjukvara...

Kändes som om tråden hörde mer hemma i ett hårdvaruforum. Flyttade den.

/Mod

1
Bevaka tråden