Vad borde en begagnad Ipad 3G 64 GB kosta?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kollar runt lite på Blocket och Tradera och känner att Ipad 1 fortfarande ligger högt i pris..

Tror ni att priserna kommer gå ner mer nu när 2:an kommit?

Vad tycker ni vore ett rimligt pris för en Ipad 3G 64GB?

Jag känner kanske att den borde börja dala ner mot 3500 kr snart...

Vad tror ni man kan pruta, har ni några bra pruttips?

Jag tänker snart sälja min. Köpt den 24 Juni förra året i Manchester, så det är garanti kvar på den. Jag hade tänkt 4000-4500:-. Får jag inte det så ger jag den till min 4:åriga dotter.

• Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-03-25 09:19

Tror inte priserna sjunker speciellt mycket på 1:an bara för att 2:an anlänt i någon nära framtid. Dels så kommer det att ta ett tag innan du bara kan gå in i en butik och handla din iPad2, dels så är iPad 1 fortfarande väldigt mycket bättre än de andra typer av surfplattor som finns på marknaden och det gör att inte många kommer att gå från Apple till ett annat märke.

Skrev i en annan tråd, där mitt inlägg (och ett svar) blev raderat av någon outgrundlig anledning, att det i dagsläget inte finns någon egentlig konkurrens mot iPad. Detta eftersom iPad använder iOS. De märken som använder Android konkurrerar med varandra i första hand och inte mot Apple, även om dom och andra gärna vill göra sken av att det är så. Så har det varit, och är, med Macintosh vilket gjort att den har haft ett betydligt högre andrahandsvärde. Detta gäller även för iPhones och iPods.

Alltså 4000 kr för en Ipad som är snart är ett år gammal och dessutom kostar runt 6000 att köpa ny... Känns inte helt rätt i mina ögon... Kollar man på blocket har ju dessutom annonserna som ligger där legat länge nu, det verkar inte som om dom säljs på löpande band... Tror att folk behöver omvärdera vad begagnad elektronik är värd? Nån som håller med om det, eller är jag ute och cyklar?

• Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-03-25 09:34

Jag tror du cyklar. iPad 2 kostar 7.195:- på Apple Store. Vet att det såldes iPad2 för 10k på blocket bara för några dagar sedan.

Det plus andra faktorer gör att priset blir högre än vad du vill betala för en iPad1.

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-25 09:38

Samt att hårdvara från Apple ALLTID har högre andrahandsvärde än "likvärdig" hårdvara från andra tillverkare.

Har flyttat tråden till rätt forumdel.

/Mod

3000-4500 skulle jag säga att en ipad 1 3g 64gb är värd. Det ligger VÄLDIGT många ute på blocket och dom verkar inte bli sålda som sagt...

• Medlem
  • International user
  • 2011-03-25 10:45

4500 kr inkl tillbehör värt 1100 kr fick min pappa för sin 3G 16 GB.

Så det finns möjlighet att få bra betalt med.

Fast det är klart, ska ju till Usa i maj och då kanske man får för sig att slå till på en 2:a annars

Ok, tack för svaren, fortsätter hålla koll på annonserna ett tag till. Kanske är värt att vänta tills ipad 2 är mer allmänt tillänglig (inte slutsåld, finns i butik etc), kan ju vara så att priserna går ner då. Tycker att om man inte får den såld så borde ju den klättra ner i pris.

Har redan en wifi 16gb men är väldigt sugen på att ha en 3G som man kan använda på fler ställen (och flickvännen brukar ju ockupera paddan ganska länge och ofta också)...

Sålde min iPad 3G 32gb på blocket (usa köpt och utan kvitto) och fick 4000:-

Sålde min 32 GB Wifi på tradera för 3800:-

Nöjd ändå.. Fast förlust blir det ju hur man än vrider & vänder på det:)

• Medlem
  • Österåker
  • 2011-03-27 19:23

Jag är sugen på en iPad 1a, men tycker att 16 GB wi fi för 3000kr är lite för mycket för en begagnad när man kan köpa en ny för 3500kr på de flesta elektronik kedjor fortfarande, var inne på media markt och dom har ju lådvis med iPad 1or kvar, kommer nog inte sälja slut på ett tag.
Skulle kunna tänka mig en 16 Gb wifi för 2500-2800kr beroende på om det är något tillbehör med i priset och om lådan finns kvar etc.
Någon som vill sälja?

Fick tag på en 3g 32gb ipad efter ett tag, i perfekt skick för 3000 :-.

Så det går att få tag på en 1st gen ipad till rimligt pris iaf....

1
Bevaka tråden