Köa för iPad 2 i Malmö

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag kan inte bestämma mig för vilken butik man ska köa till på fredag i Malmö. Frågan är vilken butik som får in flest exemplar och var det då är lönt att stå i led för att komma åt sin nya padda. Funderar på mediamarkt cirka fyra timmar innan, kl 13.00 vad tror ni? Kullanders eller mstore lär inte få in särskilt många, sedan finns det iofs Elgiganten, onoff och phonehouse kvar...

Sedan undrar man hur köandet kommer gå till. Jag menar, butikerna kan väl inte vara så glada för att ha massor med människor som står och hänger i butiken hela dagen innan den släpps. Kommer butikerna att stänga ner en timme innan 17.00 eller kommer dom att dela ut kölappar?

Så många frågor..

Är också lite frågande. Just nu lutar det åt antingen MediaMarkt eller mhstore, eller köar jag inte alls, har fortfarande beslutsångest XL.

• Medlem
  • Överallt
  • 2011-03-22 21:01

Jag har skrivit upp mig på lista i en av butikerna och hoppas att det fungerar. Faktiskt tror jag att det kommer finnas så det räcker åt alla precis som när förra iPad släpptes här, det finns inte så många hialösa människor här i stan.

@mija: Förra gången skaffade jag min iPad i storbritannien, tror det var många som gjorde det eller som handlade gråimporterade. Så kanske var marknaden relativt mättad då.. Hur som helst hoppas jag att du har rätt.

Vilken butik har du skrivit upp dig i?

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-22 21:03
Ursprungligen av jonbreslin:

Kommer butikerna att stänga ner en timme innan 17.00 eller kommer dom att dela ut kölappar?

Så många frågor..

Informationen jag har läst mig till hittills är att butikerna kommer stänga ner någon timme innan och sedan öppna igen kl 17.00.

Tror inte MediaMarkt stänger ett helt varuhus inför ett släpp från Apple.

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-22 21:43

Stämmer att butikerna börjar sälja kl 1700. Fick just mail om detta från Kullanders på Friehemsplan i Malmö som börjar sälja kl 1700 den 25:e.

Ursprungligen av stevie:

Stämmer att butikerna börjar sälja kl 1700. Fick just mail om detta från Kullanders på Friehemsplan i Malmö som börjar sälja kl 1700 den 25:e.

Stod det något om att dom stänger en timme innan eller hur köandet ska gå till?

• Medlem
  • Växjö
  • 2011-03-24 08:36

Vore ju helt sjukt om det gäller alla affärer. Eller kompenserar Apple tex MediaMarkts och Elgigantens förluster över att ha stängt i en timma?
För mig blir det nog nätbeställning i natt.

Jag funderar på att både beställa på apple.com/se och köa på dagen. Man kan alltid avbeställa på apple. Så verkar många ha gjort i USA.

• Medlem
  • International user
  • 2011-03-24 13:07

Min pappa har bokat ett exemplar på Kullander. Han tänkte åka dit vid 17 och hämta sin.

• Medlem
  • Överallt
  • 2011-03-24 15:13
Ursprungligen av Cokey:

Min pappa har bokat ett exemplar på Kullander. Han tänkte åka dit vid 17 och hämta sin.

Det är kö som gäller på Kullander. Ur mailet som kom nyss:

Vi stänger butiken klockan 16.00 för att hinna förbereda inför lanseringen och ställa fram demoenheter.
Vill du ställa dig i kö iPad 2 kommer det att finnas anvisad plats utanför butiken.
Max 1 iPad per person under fredag och lördag.
Inga intresseanmälningar kommer att behandlas förrän nästa vecka.

• Medlem
  • International user
  • 2011-03-24 21:17
Ursprungligen av Mija:

Det är kö som gäller på Kullander. Ur mailet som kom nyss:

Vi stänger butiken klockan 16.00 för att hinna förbereda inför lanseringen och ställa fram demoenheter.
Vill du ställa dig i kö iPad 2 kommer det att finnas anvisad plats utanför butiken.
Max 1 iPad per person under fredag och lördag.
Inga intresseanmälningar kommer att behandlas förrän nästa vecka.

Jag snackade innan och han skulle åka direkt från jobb när han slutar vid 16 tiden. Men han har iallafall bokat en och fått en bekräftelse på det.

Ursprungligen av Cokey:

Jag snackade innan och han skulle åka direkt från jobb när han slutar vid 16 tiden. Men han har iallafall bokat en och fått en bekräftelse på det.

Hade också bokat en hos Kullanders men fått besked om att de kommer inte att lämna ut några förhandsbokningar.
Apple har varit mycket tydliga kring kring detta att inte ge förtur till förhandsbeställningar.

• Medlem
  • International user
  • 2011-03-25 10:42
Ursprungligen av heiko:

Hade också bokat en hos Kullanders men fått besked om att de kommer inte att lämna ut några förhandsbokningar.
Apple har varit mycket tydliga kring kring detta att inte ge förtur till förhandsbeställningar.

Okej. Vi får se. Han kommer ju stå i kö så förhoppningsvis så löser det sig ändå för honom.

Var inne på MediaMarkt i Lund tidigare idag. De kommer inte att stänga och de har "ett jättefiffigt system för de som förbokat, speciellt för de som betalat handpenning".

http://www.99.se/nyhetskommentarer/285706-artikel-ipad-2-till-sverige-pa-fredag-2.html#post1981199

• Medlem
  • Överallt
  • 2011-03-25 12:38

Nu sitter det en i kö utanför Kullander.

Ursprungligen av Mija:

Nu sitter det en i kö utanför Kullander.

Damn! Lite tur att jag bestämt mig så här i elfte timman att inte skaffa någon iPad trots allt. Är fortfarande lite krasslig och hade nog inte pallat med att köa i flera timmar idag...

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-25 12:52

MediaMarkt Malmö, kö.

Jag sitter som första och enda person i kön på MediaMarkt i Malmö. De sa att de har upp emot 50 st på lager.

Hmm. Kan man inte betala handpenning och bli garanterad en där som i Lund?

Ursprungligen av pmarriott:

Hmm. Kan man inte betala handpenning och bli garanterad en där som i Lund?

När jag frågade på MediaMarkt i Malmö sa dom att alla som betalat handpenning i Lund skulle få tillbaka sina pengar eftersom Apple inte tillät förhandsbokningar. Hoppas för din skull att det inte blir så, men jag skulle inte vara hundra på att det kommer fungera, MediaMarkt har inte världens mest seriösa framtoning. Men som sagt, jag hoppas ändå för din och alla andra som bokat och lagt handpenning att ni inte blivit lurade. Kontakta i så fall sydsvenskan. Dom älskar sådana "plus"-historier.

När jag frågade på MediaMarkt i Malmö sa dom att alla som betalat handpenning i Lund skulle få tillbaka sina pengar eftersom Apple inte tillät förhandsbokningar. Hoppas för din skull att det inte blir så, men jag skulle inte vara hundra på att det kommer fungera, MediaMarkt har inte världens mest seriösa framtoning. Men som sagt, jag hoppas ändå för din och alla andra som bokat och lagt handpenning att ni inte blivit lurade. Kontakta i så fall sydsvenskan. Dom älskar sådana "plus"-historier.

Nix, smet inom på lunchen. Förbeställningarna gäller, speciellt om man har betalat redan.

De ringde nyss från MM Lund. Man ska gå direkt till informationsdisken och plocka upp sin iPad 2. Verkar funka fint det här. Nu försöker jag bara desperat ringa tillbaka till dem och be dem slänga med ett Smart Cover i mån av tillgång. Om de behagar svara i telefon nån gång.

Ursprungligen av Vai:

Jag sitter som första och enda person i kön på MediaMarkt i Malmö. De sa att de har upp emot 50 st på lager.

Tog du med egen stol eller har dom stolar där?

Inlägg #19 och #20 har flyttats hit från en annan tråd. Jag tycker inte att vi behöver två separata trådar om att köa i Malmö.

/Mod

Det är kö utanför MStore i centrala Malmö nu också. Jag gick förbi på lunchen 13:00, och då satt det en ensam kille i en röd snurrfåtölj och köade. Såg jäkligt läckert ut, faktiskt Ensam i kön och spanade på förbipasserande, typ.

Jag var också inne om i butiken för att kolla på neoprenfodral eller liknande till iPad2, men tydligen kommer tillbehören inte heller fram förrän 17:00. "Då kommer dom att ligga här på disken vid kassan", enligt butikssäljaren.

Ursprungligen av sickan_25:

Det är kö utanför MStore i centrala Malmö nu också. Jag gick förbi på lunchen 13:00, och då satt det en ensam kille i en röd snurrfåtölj och köade. Såg jäkligt läckert ut, faktiskt Ensam i kön och spanade på förbipasserande, typ.

Är det affärens stolar eller är det hans egen?

Är det affärens stolar eller är det hans egen?

Skulle gissa på hans egen. Såg ut att vara en riktigt skön, äldre modell av fåtölja. En sån som mormor och morfar hade i sommarstugan på 80-talet, typ

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-25 16:03

Där är nu ca 30 pers utanför Mstore.

Ursprungligen av zinned:

Där är nu ca 30 pers utanför Mstore.

Snart ca 31

Bevaka tråden