Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X 10.6.7 släppt!

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av tombac:

...bara ett lila/grönt mönster...

Prova att starta från en annan disk (t.ex en extern hårddisk eller en installations-DVD), för att utesluta att det är grafikkortet som gått sönder.

Startar du från installations-DVDn så kan du också köra en hårdvarutest.

Om du har en backup som du kan gå tillbaka till, så kan du sedan prova att installera uppdateringen igen, men använd då Combo-uppdateringen.

Mac OS X v10.6.7 Update Combo

Till alla med problem: Starta burken i felsäkert läge. Starta sedan om som vanligt.
Jag vet inte varför, men detta har fixat problem för mig några gånger. Jag tror att när man startar burken i felsäkert läge så rensas en massa cache-skit bort etc. Testa - en chansning, men värt att testa.

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2011-03-24 14:16

Någon mer än mig som har problem sina trackpads efter denna uppdateringen? Både på min MBP och MBA så stängs trackpaden av ibland, tangentbordet fungerar dock perfekt, lite drygt att behöva starta om datorn efter en tids användning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-27 21:42

Ny sak i App Store i och med Mac OS X 10.6.7. Inga program som man köpt på annat håll eller har installerat visar sig nu som installerat. Däremot så verkar det som att man nu får frågan om man verkligen vill köpa programmet på nytt om man klickar på Köp.

Ursprungligen av acke:

Ny sak i App Store i och med Mac OS X 10.6.7. Inga program som man köpt på annat håll eller har installerat visar sig nu som installerat. Däremot så verkar det som att man nu får frågan om man verkligen vill köpa programmet på nytt om man klickar på Köp.

Men detta betyder väl inte att man inte kan använda programmet?

Eller har min mardröm (se annan tråd) blivit verklighet ?

Ursprungligen av LCR:

Men detta betyder väl inte att man inte kan använda programmet?

Eller har min mardröm (se annan tråd) blivit verklighet ?

Du kan vara lugn.

App store lägger sig inte i program som du har installerat på andra sätt. Men de programmen funkar lika bra för det, bara att du får uppgradera dem själv.

Det nya är väl att den frågar om man har ett program med samma namn installerat?

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Du kan vara lugn.

App store lägger sig inte i program som du har installerat på andra sätt. Men de programmen funkar lika bra för det, bara att du får uppgradera dem själv.

Det nya är väl att den frågar om man har ett program med samma namn installerat?

Phew!!

Har jag tappat det helt eller har inställningarna för "högerklick" på Macbookens trackpad ändrats? Har bestämt för mig att det räckte med att knacka två fingrar på plattan, men nu måste jag hålla två fingrar och klicka på knappen. En ändring till det sämre enligt mig. Går det att göra något åt?

Ursprungligen av Bortamatch:

Har jag tappat det helt eller har inställningarna för "högerklick" på Macbookens trackpad ändrats? Har bestämt för mig att det räckte med att knacka två fingrar på plattan, men nu måste jag hålla två fingrar och klicka på knappen. En ändring till det sämre enligt mig. Går det att göra något åt?

Det där måste vara en inställning eller något, trackpaden fungerar precis som den ska hos mig, knack med två fingrar räcker.

Så här ser det ut hos mig.

My bad. Jag klickade i rutan "Klicka" och nu är allt som vanligt igen. Tack och lov.

  • Medlem
  • 2011-04-17 18:54

Fick 2 problem efter uppdatering till 10.6.7

1. Ljudet? Allt ljud från datorn låter som det kommer innifrån en plåtburk.
2. Har 3 externa hårddiskar. Dom har nu fått "dilerium". Dom spinner upp och sedan efter några sekunder så spinner dom ner. Sedan upp, ner, upp, ner oavbrutet och detta även fast datorn står oanvänd utan någon aktivitet som pågår. Datorn går i vila men hårddiskarna spinner upp och ner oavbrutet. Jäkligt störande.

Bevaka tråden