Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nerkopplad

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag får ofta problem när jag ska ladda upp bilder och filmer på nätet. Ofta misslyckas uppladdningen och med resultat att jag blir nerkopplad från nätet. Tar sedan flera minuter innan jag kommer ut igen. Detta tycker jag är jävligt skumt!?

Ursprungligen av johanludwig:

Jag får ofta problem när jag ska ladda upp bilder och filmer på nätet. Ofta misslyckas uppladdningen och med resultat att jag blir nerkopplad från nätet. Tar sedan flera minuter innan jag kommer ut igen. Detta tycker jag är jävligt skumt!?

Vad får du för felmeddelande? Vad har du för internetleverantör? Vad har du för dator? Vilken webbläsare använder du? Kör du via ethernet eller via trådlösa nätverkskortet (AirPort) i din dator? Du behöver lämna mycket mer information än vad du nyss gjorde.

Och välkommen till 99mac. Hoppas du stannar kvar och blir en del av forumet.

känns som jag är på fel ställe. Men du kanske kan vägleda mig då? Har problem med min mac med uppladdning av media. // J

samma problem oavsett internetsight. Däremot har jag egentligen inte försökt med andra webbläsare

Prova gärna med andra webbläsare.

Och svara gärna på alla frågorna som ställts här tidigare (t.ex om internetleverantör).

Uppstod det här problemet helt plötsligt, eller har det alltid varit så?

Om det uppstod plötsligt - kan du sätta det i samband med någon annan händelse - någon programuppdatering, eller ny hårdvara, eller något liknande?

Senast redigerat 2011-03-21 08:39

ok. Har en Macbook Pro, ca ett år gammal, använder Firefox, når nätet via airport. Laddade nyligen upp bilder på Flickr. Små bilder går bra, men när jag försöker med video eller högupplösta bilder så stannar uppladdningen av och nätuppkopplingen strejkar.

Ursprungligen av johanludwig:

ok. Har en Macbook Pro, ca ett år gammal, använder Firefox, når nätet via airport. Laddade nyligen upp bilder på Flickr. Små bilder går bra, men när jag försöker med video eller högupplösta bilder så stannar uppladdningen av och nätuppkopplingen strejkar.

Är det bara gentemot Flickr eller kan du besöka andra platser på internet?

Har flyttat tråden till rätt forumdel.

Tänk på var ni placerar era trådar. "Feedback" är till för frågor kring själva forumet och dess funktioner.

/Mod

1
Bevaka tråden