Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem efter hårdvaruuppdatering av Macbook (13" Unibody Late 2008)

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-20 18:31

Hej allihopa!

Sen jag satte i 8GB RAM (ja, jag har rätt firmware) samt bytte batteri har datorn betett sig lite konstigt.

Först och främst stänger den av sig lite då och då, helt utan förvarning. Det tycks inte vara kopplat till att jag använder mer eller mindre RAM eller ha någon koppling till hur laddat batteriet är.

Det andra problemet uppstår när MagSafe-adaptern är inkopplad. Aluminium-chassit tycks leda ström eftersom jag måste hålla i datorn med två händer för att musenpekaren inte ska hoppa när jag använder trackpaden. Det här är inget jätteproblem men det är lite knäppt.

Mina frågor är då alltså: Har dessa två problem med varandra att göra? Är det RAM-minnet, batteriet eller en kombination som skapar problemen? Kan jag kommit åt något när jag var inne och meckade i datorn?

Tack på förhand!

Uppdatering: Problemet med trackpaden löstes efter en omstart av SMC. Det återstår att se om datorn fortfarande stänger av sig eller inte. Det problemet verkar orsakas av bytet av RAM-minne.

Senast redigerat 2011-03-20 20:29
  • Medlem
  • 2011-05-24 15:20

Hej!

Hur har det gått? Jag håller på att ge upp på min macbook och tänkte utöka minnet igen från 4 till 6 eller 8 GB. Vilken modell har du? 2,0 eller 2,4? Du får gärna berätta allt, vad som behövs och om det funkar bra.

1
Bevaka tråden