Mac på avbetalning?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Var kan man köpa Maccar och tillbehör som privatperson på avbetalning förrutom på Apple store?

Det talas ju bara om företag.

Siba/Computer City

Tror att Redagruppen har det också.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-08-27 08:51

En avbetalningsmodell som jag gillat är den som köpkort har (www.kopkort.nu) där man kan dela upp avbetlaningar i 6,12,18 eller 24 mån (även om det bara framgår 6, 12 mån på hemsidan). 0 % ränta och det enda som tillkommer är en aviseringsavgift på 25 kr/mån. Helt OK.

Enligt deras hemsida använder sig Sekvencia av den avbetalningsmodellen.

det går alldeles utmärkt hos macoteket.

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-08-28 01:16
Citat:

Skrevs ursprungligen av safir
En avbetalningsmodell som jag gillat är den som köpkort har (www.kopkort.nu) där man kan dela upp avbetlaningar i 6,12,18 eller 24 mån (även om det bara framgår 6, 12 mån på hemsidan). 0 % ränta och det enda som tillkommer är en aviseringsavgift på 25 kr/mån. Helt OK.

Enligt deras hemsida använder sig Sekvencia av den avbetalningsmodellen.

Köpkorts hemsida funkar inte med Safari. Där rök den trovärdigheten...

Bör nämna att SIBA och dylikt går bort. En ÅF som vet vad dom sysslar med är det som gäller. (inget mot de få som vet ens vad en Mac är på SIBA dock).

Jag har tittat på en del som säljer mac. Men det står ju ingen information riktad till privatpersoner. Alls. Skärpning.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-08-28 06:57
Citat:

Skrevs ursprungligen av PJW
Köpkorts hemsida funkar inte med Safari. Där rök den trovärdigheten...

Den funkar för mig, med Safari...

Så det finns alltså bara AppleStore som ens ger info om detta? Även om det går med Reda och Macoteket. Så finns det inte någon information att tillgå runt detta...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-29 07:42
Citat:

Skrevs ursprungligen av Christopher Anderton
Så det finns alltså bara AppleStore som ens ger info om detta? Även om det går med Reda och Macoteket. Så finns det inte någon information att tillgå runt detta...

I Macotekets näst senaste katalog (och förmodligen även den senaste...) finns information om finansiering till privatpersoner.
De har något prisexempel med en iBook + Bluetooth + T68i.

www.redagruppen.se finns info om avbetalning för privatpersoner.

Såja... Tack... Vet inte hur jag har missat det...

Citat:

Skrevs ursprungligen av David Molarin
www.redagruppen.se

Fan de tar inte Amex. Hyfsat värdelöst.

Någon som vet om InLife och Macoteket kommer att låta privatpersoner köpa Macar på avbetalning direkt i deras butiker.

Det vore ju trevligt i sånna fall.
Speciellt om någon av dem har Räntefritt upp till 12 månader och avbetalning på valfria månader under 36.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Chaosstar
Fan de tar inte Amex. Hyfsat värdelöst.

Det är väl relativt många som inte tar Amex, speciellt i Sverige och en del andra länder i Europa. Använder man Amex bör man ju även ha ett Visa eller Mastercard som "reserv".

Citat:

Skrevs ursprungligen av Petter M
Det är väl relativt många som inte tar Amex, speciellt i Sverige och en del andra länder i Europa. Använder man Amex bör man ju även ha ett Visa eller Mastercard som "reserv".

Nja, det har blivit mycket bättre.
Alla bensinmacar, livsmedelsbutiker, krogar och restauranger jag känner till tar Amex.
SJ, SAS mfl inreikesresebolag tar det.
De flesta taxibolag tar det.
Ett flertal internet affärer tar det.

Amex har jobbat hårt för att få ut sina kort i Sverige och för att få handlare mfl att ta emot kortet.

Går det inte med American Express så använder jag mitt FSB-kort. Men det är ju ireterande att vissa inte tar kortet.

1
Bevaka tråden