Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Indesign: Hur söka bilder med "fel" icc-profil eller färgläge?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Neverland
  • 2011-03-17 15:50

Framför mig har Jag några indesigndokument som innehåller hundratals bilder. Dessa monterade bilder kan tyvärr vara i både RGB- och CMYK-läge, och dessutom med felaktiga eller utelämnade icc-profiler.

Jag hade hoppats att jag kunde definiera en preflight-profil i preflight-panel, men där finns inte mycket att finna. Det jag hittar är "profilinställningen kan komm att orsaka CMYK-omvandling", och det är ju liksom inte det jag söker.

Önskemålet är att få en lista på alla bilder som ej är 'Adobe RGB (1998)'.

- Hur gör jag i Indesign CS5?

Nu var det länge sen jag var inne i Preflighten i InDesign. Men undras om det inte går den vägen.

  • Medlem
  • 2011-03-17 20:03

Du kan kolla det i länkpaletten. Visa ICC-profiler i kolumnerna och sortera dem.
Hoppas det hjälper dig.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2011-10-11 23:37

Oj, här är ytterligare en tråd jag glömt bort.

Ursprungligen av poul:

Du kan kolla det i länkpaletten. Visa ICC-profiler i kolumnerna och sortera dem.
Hoppas det hjälper dig.

Detta var ett tips som kommer ge mig mycket hjälp framöver. Att man själv kan välja vad som ska listas i länkfönstret var något jag helt missat.

Ett stort tack till dig, poul.

Ursprungligen av poul:

Du kan kolla det i länkpaletten. Visa ICC-profiler i kolumnerna och sortera dem.
Hoppas det hjälper dig.

Där ser man. Detta var ett mycket glädjande tips;)

  • Medlem
  • 2011-11-04 22:45

Glad att kunna vara till hjälp

1
Bevaka tråden