Visa-kort (Nordea) på Apple Store funkar ej?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Nån annan som har problem med att det inte går att lägga beställningar på Apple Store och betala med Visa-kort? Jag blev tvungen att göra en banköverföring nu istället, lite bökigt och tar ju en extra dag.

Fick felmeddelande om att banken inte tillät betalningen, kan ju ev. varit nåt tillfälligt. Kortet funkar fint i iTunes och på andra webbsidor (fast jag testade ju inte det just nu så kan ju som sagt vara nåt tillfälligt).

När man betalar med Nordeas Visa-kort på andra webbplatser så brukar man ju skickas till den där verifieringssidan där man måste använda dosan för att fylla i koder och verifiera betalningen, men dit verkar man inte skickas av Apple Store?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-17 10:08

Brukar få problem med Amex hos Apple, lättast är att ringa din kortutgivare och kolla.

• Medlem
  • Härnösand
  • 2011-03-17 10:53

Jag köpte min iMac via Apple Store med mitt Nordea-Visa för två månader sedan.

Det har fungerat för mig flera gånger, men Apple store kanske är känsliga när leveransadressen inte stämmer överens med den adress som kortet är registrerat på?

Vet att amerikanare kan vara lite gnälliga på det.

Tack för infon hörni!

Jag hade faktiskt en annan leveransadress än det som kortet är registrerat på, så kan ju mycket väl vara det.
Får beställa iPad2'n nästa vecka till rätt adress så att jag slipper det där, får hoppas att det funkar

1
Bevaka tråden