Erfarenheter + slutpris på iPad-import?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

en fråga till er som har koll på import av ipad; antar att det går utmärkt att jämföra för er som köpte Ipad1 och importerade den privat.
jag tänkte köpa en ipad2, men hoppas och tror att det finns lite slantar att spara, då jag inte har direkt bråttom med att få tag på en. (dvs leveranstid är inget problem)

vad hamnar priset på i slutandän när man importerar själv?
förutsatt att ingen tar ut en avgift för att hjälpa till,
eller för den delen vad den faktisk avgiften blir hos borderlinx eller viadress..
(då utgåt jag från att USA är det billigaste landet att importera ifrån, speciellt nu när dollarn är så låg).

ex för 16gb wifi
499$ låter ju inte så mycket på pappret jämfört med 4695:-
vad hamnar frakt och moms/tull på om det fastnar? (vilket jag antar att det gör..)

jag vet att man vanligen kan räkna priset i dollar X 10, men jag tycker det borde kunna bli ganska mycket billigare här..

gäller det några andra regler vid viss summa, ex över/under 5000sek
dvs skulle något förändras (utom utgångspriset och summan av procentsatsen för moms) om man valde någon av de dyrare modellerna, t ex 32gb 3G / 64gb 3G?

någon som har erfarenheter?

tack för förhand.

Det finns massor med trådar om detta redan.

köpa ipad usa site:99.se - Sök på Google

Sök gärna lite innan ni startar nya trådar.

Det går alldeles utmärkt att hoppa in och fortsätta i en befintlig tråd, även om det råkar ha gått några veckor eller månader (eller t.o.m år ibland) sedan den tråden var aktiv. Vi försöker undvika att ha en massa trådar om samma ämne. Ibland är det bättre med en ny tråd, men detta är inte ett sådant fall.

Stänger här. Fortsätt gärna i någon befintlig tråd i ämnet.

/Mod

PS. Tänk också på placeringen när ni skapar nya trådar. Jag har nu flyttat den här tråden till rätt forumdel.

Senast redigerat 2011-03-14 16:58
1
Bevaka tråden