iPad eller iPad 2

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Skall köpa mig en iPad och sitter och funderar på om jag skall köpa den äldre varianten få den just nu är rejält nedsatt eller skall man vänta och köpa iPad 2? Det skiljer ju inte så enormt mycket så det kanske är läge att slå till på den första nu och sen uppgradera sig när iPad 3 kommer! Vad tycker ni som redan har den första versionen?

Jag är nöjd med min första. Kommer inte att skaffa 2an. Förmodligen 3an om den har bättre skärm som det sägs.

Den första kan du få ännu billigare på blocket/tradera/ebay nu när folk försöker bli av med den snabbt.

Jag är verkligen i valet och kvalet själv också.

Å ena sidan tänker jag att jag ska plugga nästan tre år till, så det kanske vore smart att köpa iPad 2 nu när man har pengar, vem vet om man har det när iPad 3 kommer? Likaså blir jag lite fundersam när alla säger att det fungerar så dåligt att surfa på "den gamla" iPad, med sidor som laddas om hela tiden, checkerboard när man scrollar o s v.

Å andra sidan är prisskillnaden väldigt lockande, plus att kamerorna inte är något jag bryr mig om överhuvudtaget. Tycker Apple gjort det svårt för mig nu.

Förstår dig precis Dock så har jag faktiskt inte så dålig erfarenhet av just surfandet. Bryr mig inte heller om kameror utan tänker rent prestandamässigt och nu får jag ju mer GB för pengarna... usch va svårt det blev

• Medlem
  • International user
  • 2011-03-13 09:51

Jag köpte iPad för 2,5 månad sen. Jag ska ändå sälja min nu och köpa en iPad 2. Jag älskar min iPad men kan bara inte låta bli.

Usch vad svårt. Kanske ska skita i det helt? Har ju trots allt en liten MBA 11" också...

• Medlem
  • International user
  • 2011-03-13 09:59

För mig är det inte så svårt. Min pappa sa att han inte skulle byta. Så delade jjag med mig av länkar till honom så han kunde se nyheterna osv. Nu ska han köpa en så det måste ju jag i princip också.

http://iphoneguiden.se/safari-pa-ipad-2-ar-sn...

Denna länk tycker jag säger allt. Mycket bättre upplevelse på 2:an och det tycker jag är hell klart värt den extra pengen. Risken är att man ångrar sig efter några månader annars.

Ursprungligen av Denniz PoP:

http://iphoneguiden.se/safari-pa-ipad-2-ar-sn...

Denna länk tycker jag säger allt. Mycket bättre upplevelse på 2:an och det tycker jag är hell klart värt den extra pengen. Risken är att man ångrar sig efter några månader annars.

Det är precis så jag egentligen tänkt... Jaja, vi får se...

• Medlem
  • 2011-03-13 10:23

Jag har aldrig förstått mig på folk som vill tjäna typ 1000 kronor när de köper elektronik. Du kanske tjänar en liten slant, men du får något som är mycket sämre. Ungefär som att gå till mataffären och fråga om de har dåligt bröd som reas ut lite billigare...

Ursprungligen av Dalle:

Jag har aldrig förstått mig på folk som vill tjäna typ 1000 kronor när de köper elektronik. Du kanske tjänar en liten slant, men du får något som är mycket sämre. Ungefär som att gå till mataffären och fråga om de har dåligt bröd som reas ut lite billigare...

För ett halvår sedan hade jag inte heller brytt mig om det, men som ganska fattig student gör den där tusenlappen en viss skillnad.

Jag måste ha 2an. Jag har ju sålt min 1:a och är desperat nu, då man har gjort sig så van vid ipaden. Jag gjorde en liten grej angående detta i min vlogg. Alltså hur det känns just nu! Kolla får ni se (ca 5 minuter in i det avsnittet pratar jag ipad!):

Ursprungligen av Capeman:

För ett halvår sedan hade jag inte heller brytt mig om det, men som ganska fattig student gör den där tusenlappen en viss skillnad.

Så, kommit fram till något beslut än?

Ursprungligen av Engalunda:

Så, kommit fram till något beslut än?

Haha, jag är den veligaste som finns. Just nu lutar det åt att jag inte köper någon iPad alls utan nöjer mig med min 11" MBA och köper något kul objektiv istället, men det kan ändras på ett par timmar...

Ursprungligen av Dalle:

Det är samma personer som svarar på annonsen där man säljer sin ipad för 2500:- (Nyskick etc), och där de svarar att de bjuder 1000:- för den, och skulle de själva sätta ut annonsen så skulle de ta 4500 för samma maskin. Skämmes på er snåla typer!

• Medlem
  • Täby
  • 2011-03-14 20:58
Ursprungligen av Dalle:

Jag måste märka lite ord och säga att du tjänar ingenting på att köpa den äldre versionen, däremot sparar du pengar

Hade jag ingen iPad nu skulle jag garanterat köpa 2an, annars skulle jag ångra mig efteråt.
Nu har jag en iPad 3G 64GB. Så därför tänker jag vänta tills 3an kommer.

Ursprungligen av kainen:

Jag måste märka lite ord och säga att du tjänar ingenting på att köpa den äldre versionen, däremot sparar du pengar

Hade jag ingen iPad nu skulle jag garanterat köpa 2an, annars skulle jag ångra mig efteråt.
Nu har jag en iPad 3G 64GB. Så därför tänker jag vänta tills 3an kommer.

Ditt resonemang är helt fel. Man kan inte sitta med gårdagens teknik och vara nöjd. Marsch iväg den 25:e och köa!

Ursprungligen av pmarriott:

Ditt resonemang är helt fel. Man kan inte sitta med gårdagens teknik och vara nöjd. Marsch iväg den 25:e och köa!

kommer nog hamna i en butik den 25e med tyvärr..:cool:

• Medlem
  • Täby
  • 2011-03-15 09:35

Hade jag pengar som skräp så skulle jag inte tveka

Ursprungligen av kainen:

Hade jag pengar som skräp så skulle jag inte tveka

Avbetalning, pantbank, SMS-lån, medlemslån via facket, mamsen & pappsen etc. Möjligheterna att låna är outsinliga. En sådan banal sak som pengar får aldrig stå i vägen för innehav av äppelprydda aluminiumsaker.

• Medlem
  • Täby
  • 2011-03-15 09:56

Avbetalning, pantbank, SMS-lån, medlemslån via facket, mamsen & pappsen etc. Möjligheterna att låna är outsinliga. En sådan banal sak som pengar får aldrig stå i vägen för innehav av äppelprydda aluminiumsaker.

Finns andra saker som är värda mina pengar mer, som resa tex... jag klarar mig ra med min Gen1.
Som iPhone, jag hade Generation 1 från USA tills iPhone 4 kom.

• Medlem
  • International user
  • 2011-03-15 23:55
Ursprungligen av kainen:

Finns andra saker som är värda mina pengar mer, som resa tex... jag klarar mig ra med min Gen1.
Som iPhone, jag hade Generation 1 från USA tills iPhone 4 kom.

Samma här, min iphone 1 gick verkligen på ångorna på slutet Angående trådens ämne så sitter jag nöjd med min ipad 1 tills vidare. Det jag saknar mest är en skarpare skärm, jämför man med iphone 4 så är det ju som att smeta vaselin på glasögonen om man nu bär sådana.

Suck, nu är de uppe i 3-4 veckors leveranstid på amerikanska apple store . Det lär ta tid innan man får tag på någon... Någon som vill köa åt mig för några tusenlappar?

Ursprungligen av akerstrom:

Suck, nu är de uppe i 3-4 veckors leveranstid på amerikanska apple store . Det lär ta tid innan man får tag på någon... Någon som vill köa åt mig för några tusenlappar?

Det kanske kan ordnas. Jag har ju nämnt det förrut att jag inte kommer kunna köa så långt innan release, men har nog någon som kanske kan motiveras att stå i kö för lite pengar. Skicka ett PM om du vill snacka.

Tänk om en gång extra, det brukar jag göra.
Sen nästa dag/vecka/månad så försvinner behovet helt.. Ett tag iallafall

Sålde min iPad 32gb Wifi förra veckan & jag saknar den inte än..

Well, skämt åsido i den vloggen. Jag använder den konstant i jobbet etc. Det är den enda dator jag har i jobbet, så för mig är den ovärderlig. Alternativet är att köpa in en ny dator där, men det gör jag inte. så jag behöver den rätt mycket faktiskt.

Helt fel!

Om du ska köpa ipad 1 så vänta några veckor för 16gb borde få tag på för 2000-2200kr
Tänkte köpa på mig ett par för ha som fjärrkontroll

Jag ska skaffa 2:an så fort det går. Sen säljer jag min gamla 3G 64 GB. Jag tyckte att min iPad var fantastisk innan, men när jag har sett testerna med 2:an kan jag inte se min gamla som annat än föråldrad, obsolet, gammal etc.

Jag sålde min 32:a för 3800:-
Helt otroligt bra tycker jag, köpte den i oktober 2010

Bevaka tråden