UPS + Portkod

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är inte säker på att det här är rätt del av forumet för frågan, men annars kan väl någon vänlig själ bonka över den dit den hör hemma.

I alla fall.

Beställde den nya MacBook Pro'n för en vecka sedan, som ska levereras på tisdag enligt UPS uppgifter.
Jag bor i ett lägenhetshus med portkod, så det jag undrar är: Brukar det vara något problem?
Som den nörd man är har jag självklart varit i det närmaste berusad på förväntning och jag vill ha den så fort det går, så det vore segt om UPS killen/tjejen kommer till porten och bara: "Jaha, portkod. Då kan han ju dra åt helvete".
Har förstått att UPS oftast inte ringer i förväg när de kommer tuffande.

Så, någon som kan upplysa mig om hur det brukar fungera?

De är lite märkliga på UPS, har du portkod så kan inte chauffören göra så mycket utom att ta med sig paketet tillbaka. Finns ditt telefonnummer på paketet så kan det göras försök att kontakta dig från centret för att få portkod. Chauffören har oftast ingen telefon från företaget, vet att en del ringer från privata telefoner för att bli av med paketet.

Lättaste för dig är att ringa UPS kundjänst 020-788 799 och meddela portkod om du fått ett sändningsnummer annars får du kontakta Apple så att du får portkoden inskriven på sändningen. Kan vara så att alla ändringar på sändningar från Apple måste gå genom Apple. Vet att Apple ställer hårdare krav på UPS än andra företag då paket inte får lämnas till granne eller till annan adress.

Tusen tack! Bra med telefonnumret! Får höra av mig till dem på måndag.

Ups är helt vädelösa. Du måste typ åka till dom och hämta paketet för chafförerna får inte ens ha telefon med sig.

Fick datorn idag, ringde dem i morse och informerade om portkod. Var inga som helst problem. Chauffören ringde även på förhand och frågade när det passade att han kom förbi med datorn, så jag är positivt överraskad av servicen.

Tråden flyttad till rätt forumdel.

/Mod

1
Bevaka tråden