Kraschad mpd 13" hårddisk. Ingår det i garantin att återställa data?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-08 19:11

Ja som rubriken låter så har min mbp 13" hårddisk kraschat och jag har filer jag inte gjort backup på så jag vill verkligen rädda den. Jag vet att det finns firmor som gör sånt men ingår detta i garantin om jag lämnar den till en auktoriserad service verkstad?
Och om det nu går att rädda den, gör det något att jag har nedladdade program på den? Och kan jag lita på att de inte går igenom filer man inte vill dela med sig av?

• Oregistrerad
  • 2011-03-08 19:17
Ursprungligen av aatchb:

Ja som rubriken låter så har min mbp 13" hårddisk kraschat och jag har filer jag inte gjort backup på så jag vill verkligen rädda den. Jag vet att det finns firmor som gör sånt men ingår detta i garantin om jag lämnar den till en auktoriserad service verkstad?
Och om det nu går att rädda den, gör det något att jag har nedladdade program på den? Och kan jag lita på att de inte går igenom filer man inte vill dela med sig av?

Svaret på alla ovanstående frågor är nej. Bäst är nog att lämna den till någon kompis som kan mac så löser det sig säkert med hjälp av ett hårddisk-räddningsprogram.

1
Bevaka tråden