Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att skicka stora mail oavsett klient och mailserver

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett konstigt problem. Jag väljer att posta här eftersom problemet gäller oberoende av om jag använder mail.app eller Outlook.
Om jag försöker skicka mail med bifogade filer med en totalstorlek större än ca 6 MB så får jag alltid en timeout till min mailserver. Detta gäller oavsett om jag använder mitt Exchange-konto eller MobileMe eller Gmail. Jag har kollat med vår Exchange-leverantör och de säger att upp till 25MB går bra.
Mailet börjar överföras, jag ser förloppet i det vänstra fönstret. Jag ser också på Little Snitch att data överförs, men efter ca 10% blir det timeout. Kör jag via webbmail är det aldrig problem. Detta problem har jag haft på mina 2 MBP. Någon som vet vad som kan ställa till det? Kan dessutom tillägga att min uppkoppling inte spelar någon roll, det är samma sak oavsett om jag sitter hemma vid köksbordet eller på kontoret.

  • Oregistrerad
  • 2011-03-07 14:59

Jäätekonstigt. Jag gissar att som utgående server använder du jobbets?

Ursprungligen av studiox:

Jäätekonstigt. Jag gissar att som utgående server använder du jobbets?

Jag har en hosted exchange. Vi har ingen egen server. Men jag använder ju också Gmail och MobileMe med sina respektive servrar. Få lite intrycket av att problemet ligger lokalt på min dator.

  • Oregistrerad
  • 2011-03-07 18:56

Det låter väl inte så troligt eftersom du säger att problemet finns på två olika datorer.

Det mest troliga är att servern som du använder som utgående SMTP har problem. Om du sitter på en vanlig bredbandsuppkoppling måste du använda din bredbandsoperatörs utgående smtp server. Dvs. det spelar ingen roll vad din hosted exchange har för inställningar, det var därför jag undrade just detta.

Nej, det är inte problemet därför att 1) då hade inga alls mail gått att skicka, och 2) jag använder andra portar samt autentisering och då behöver jag inte bekymra mig för att matcha operatör med smtp-server.

  • Oregistrerad
  • 2011-03-07 22:06
Ursprungligen av pmarriott:

Nej, det är inte problemet därför att 1) då hade inga alls mail gått att skicka, och 2) jag använder andra portar samt autentisering och då behöver jag inte bekymra mig för att matcha operatör med smtp-server.

Du behöver inte vara sur för det. Du kan väl bara säga att du inte använder din ISP's SMTP servrar.

Sorry, menade inte att låta sur. Jag var kort och koncis för jag skrev på min iPhone med en 5 månaders bebis sovande i famnen.

1
Bevaka tråden