Nattöppna butiker för iPad2 köp. Ska ni köa?

Tråden skapades och har fått 59 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tjena. Någon som ska köpa iPad2 på releasen? Jag kommer att åka på en begravning den 25:e. Åker upp den 24: e så jag kommer att befinna mig i Stockholm över natten. Var det någon som köade för den första iPad, och hur såg det ut med nattöppna butiker då? Vilka av er kommer att köa nu för denna? Jag hade tänkt försöka ställa mig i en kö den 24:e innan midnatt om det visar sig att någon öppnar vid midnatt.

Det är lite svårt att pejla läget tycker jag, man vet inte riktigt vilket drag det kommer att bli. Vad tror ni?

Jag beklagar sorgen!

Ursprungligen av akerstrom:

Jag beklagar sorgen!

Tackar! Det e lite sorgligt då jag förlorade min mor för 1 vecka sedan. Men du kanske menade valet av surfplatta?

Ursprungligen av ryanshitlipz:

Tackar! Det e lite sorgligt då jag förlorade min mor för 1 vecka sedan. Men du kanske menade valet av surfplatta?

Nej då, det var förlusten av anhörig jag var inne på. Beklagar återigen, jag hoppas att det går bra den 25. (hur bra det nu kan gå med sådant)

Tråden flyttad till rätt forumdel.

/Mod

• Oregistrerad
  • 2011-03-05 23:03

Det är lite svårt att pejla läget tycker jag, man vet inte riktigt vilket drag det kommer att bli. Vad tror ni?

Lär bli kaos så ta med hjälm syrgas och knäskydd! Nej allvarligt så tror jag det blir en viss uppståndelse men knappast så mycket folk att man behöver oroa sig för sin säkerhet eller riskera bli utan en iPad 2, det hela beror säkert också på vilket väder det är på den natten och hur mycket marknadsföring som butikerna gör!

Ursprungligen av Tabb:

Lär bli kaos så ta med hjälm syrgas och knäskydd! Nej allvarligt så tror jag det blir en viss uppståndelse men knappast så mycket folk att man behöver oroa sig för sin säkerhet eller riskera bli utan en iPad 2, det hela beror säkert också på vilket väder det är på den natten och hur mycket marknadsföring som butikerna gör!

Tack för ditt svar. Vilka butiker tror du man ska söka sig till och vilken tid bör man vara där? Vet ju inget om stockholmsmarknaden. Jag har bara köat i Nässjö för iphone och där räckte det att vara typ 4 timmar innan öppning.

• Oregistrerad
  • 2011-03-05 23:38

Tack för ditt svar. Vilka butiker tror du man ska söka sig till och vilken tid bör man vara där? Vet ju inget om stockholmsmarknaden. Jag har bara köat i Nässjö för iphone och där räckte det att vara typ 4 timmar innan öppning.

Svårt att säga vilka butiker du bör satsa på och jag vet inte vilka som kommer att ha öppet men jag skulle bli förvånad om du inte får en iPad även om du kommer rätt sent om du går till Macoteket på Kungsgatan däromkring finns ett tiotal butiker till som säljer iPads men de lär inte alla ha öppet på natten. Se nvet man ju inte vilken tilldelning Sverige får av iPads det beror nog också på hur bra iPad säljer i USA och andra mer prioriterade länder.

Ursprungligen av Tabb:

Svårt att säga vilka butiker du bör satsa på och jag vet inte vilka som kommer att ha öppet men jag skulle bli förvånad om du inte får en iPad även om du kommer rätt sent om du går till Macoteket på Kungsgatan däromkring finns ett tiotal butiker till som säljer iPads men de lär inte alla ha öppet på natten. Se nvet man ju inte vilken tilldelning Sverige får av iPads det beror nog också på hur bra iPad säljer i USA och andra mer prioriterade länder.

Aha, så Macoteket är nog det starkaste valet? Jo jag sökte lite på den förra releasen och de verkade vara det självklara valet....

man vill ju inte missa en iPad 2... sålde precis min gamla 1:a, och känner att det e svårt att klara sig utan den just nu.. så jag vill verkligen ha tag på en....

Hoppas att det finns några butiker som har den i lager i Örnsköldsvik/Umeå, då köar jag.. Men det är ju inte så troligt tyvärr..

//Stefan

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-03-06 23:05

Tror nog bestämt att den kommer att finnas hos Grafit i Umeå.

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Hoppas att det finns några butiker som har den i lager i Örnsköldsvik/Umeå, då köar jag.. Men det är ju inte så troligt tyvärr..

//Stefan

Ursprungligen av smurf:

Tror nog bestämt att den kommer att finnas hos Grafit i Umeå.

Bra tänkte, glömde bort dem. Ska kolla om de kommer att ha den hemma. Tack för tipset!

//Stefan

Happ, då blir det ingen iPad för mig denna gången då! Jag kommer nog till stockholm vid 21-22 tiden på torsdagen.

I Stockholm gäller minst 48 timmar innan öppning.

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-06 15:43

Tror ni verkligen det kommer bli något av nattöppet etc för detta släppet? Jag vet ju att det var det med Gen1 då Mediamarkt hade nattöppet i Malmö (där jag var först ut ) men jag kan inte minnas att det skrevs en massa om detta. Det känns som om just iPad-släppen inte är lika hela som iPhone-släppen, eller har jag fel?

• Medlem
  • Överallt
  • 2011-03-06 16:02
Ursprungligen av zinned:

Tror ni verkligen det kommer bli något av nattöppet etc för detta släppet? Jag vet ju att det var det med Gen1 då Mediamarkt hade nattöppet i Malmö (där jag var först ut ) men jag kan inte minnas att det skrevs en massa om detta.

Sydsvenskan skriver om allt det står Apple på, och då även iPad och den nattliga försäljningen på Mediamarkt.
Måttlig kö till plattsläppet - Digitalt & teknik - Sydsvenskan - Nyheter dygnet runt

Jag kommer inte att köa på natten för en iPad 2, så rolig är den inte. Jag klarar mig till dagen efter.

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-06 16:18

Jo, jag vet att SDS skrev en artikel om det och att de var där och tog en del bilder. Dock är inte det något som enligt mig kan beskrivas som att "det skrevs en massa om det".

Aja, någon som vet ifall det kommer finnas någon nattöppet butik i Malmö? Kanske Mediamarkt igen?

Apropå ingenting. Jag satte ut en annons på min iPad. Mycket bra skick, 2700 inkl ett McAlly fodral. Jag fick över 200 svar. 90% tog priset för vad det var, det billigaste på blocket just då. Men en hel del skrev mail i stil med "Hej, 1400 får du och du står för frakten" eller "jag ger dig 1800 och hämtar den direkt"... Jag blir riktigt stött. Tycker det är oförskämt så till slut blev mina mail rätt syrliga i stil med "Hej, nej jag säljer den för utsatt pris, men köp gärna någon av de ofantliga mängder ipads som säljs för 1400 på blocket".....

• Oregistrerad
  • 2011-03-06 18:34

Apropå ingenting. Jag satte ut en annons på min iPad. Mycket bra skick, 2700 inkl ett McAlly fodral. Jag fick över 200 svar. 90% tog priset för vad det var, det billigaste på blocket just då. Men en hel del skrev mail i stil med "Hej, 1400 får du och du står för frakten" eller "jag ger dig 1800 och hämtar den direkt"... Jag blir riktigt stött.

Folk försöker ju och ibland funkar det nog, när någon verkligen behöver pengar och säljer något som det kommer ett svar på..

Akerstrom: Tack för tanken, det värmer!

Tabb: Jo, det kan man förstå, men man blir lite lack! Hade tänkt behålla den om man fick mindre än 2700, men behöver ju inte två lixom.

• Oregistrerad
  • 2011-03-06 19:09

Tabb: Jo, det kan man förstå, men man blir lite lack! Hade tänkt behålla den om man fick mindre än 2700, men behöver ju inte två lixom.

Tror faktiskt att de flesta hushåll inom säg 10 år kommer ha ett 10 tal iPads (eller liknande) hemma. För när priset går ned så kommer man inte använda en "iPad" till allt utan det kommer bli att allteftersom man uppgraderar sig så kommer antagligen de äldre iPads man har användas som näst intill helt dedikerade fjärrkontroller, e-läsare, musikproduktionsenheter etc. medan den senaste man har agerar filofax och universaldatorn m.m.

Ursprungligen av Tabb:

Tror faktiskt att de flesta hushåll inom säg 10 år kommer ha ett 10 tal iPads (eller liknande) hemma. För när priset går ned så kommer man inte använda en "iPad" till allt utan det kommer bli att allteftersom man uppgraderar sig så kommer antagligen de äldre iPads man har användas som näst intill helt dedikerade fjärrkontroller, e-läsare, musikproduktionsenheter etc. medan den senaste man har agerar filofax och universaldatorn m.m.

Det kan nog stämma, själv har jag ju mer än ett tiotal gamla datorer liggande från förr. Å andra sidan använder jag dem inte så jag tror nog mer på att de nya produkterna hanterar även de gamlas uppgifter. Varför ha en gammal iPad liggande som fjärrkontroll när jag har den nya iUniverse som kan allt?

• Oregistrerad
  • 2011-03-06 19:21

Varför ha en gammal iPad liggande som fjärrkontroll när jag har den nya iUniverse som kan allt?

Därför att det är bekvämt och rationellt. Gör den gamla enheten jobbet lika bra som den nya så kan den ju lika gärna agera dedikerad enhet.

Detta går inte att jämföra med dina gamla datorer som antagligen är stora stationära strömslukare och antagligen generellt utdaterade.

Ursprungligen av Tabb:

Därför att det är bekvämt och rationellt gör den gamla enheten jobbet lika bra som den nya så kan den ju lika gärna agera dedikerad enhet.

Detta går inte att jämföra med dina gamla datorer som antagligen är stora stationära strömslukare och antagligen generellt utdaterade.

Jag tycker att jag gjorde en alldeles utmärkt jämförelse med mina gamla datorer.

Vad det gäller att det skulle vara bekvämt och rationellt att ha kvar gamla enheter istället för att använda den nya håller jag inte med. Det skulle för mig vara lika ologiskt som att behålla en del appar på min iPad 1 och ha resten på iPad 2. Men vi är ju alla olika så det är säkert många som gör så, men jag är inte en av dem.

• Oregistrerad
  • 2011-03-06 19:31

Jag tycker att jag gjorde en alldeles utmärkt jämförelse med mina gamla datorer.

Vad det gäller att det skulle vara bekvämt och rationellt att ha kvar gamla enheter istället för att använda den nya håller jag inte med.

Nu pratar du ju bara om dig men i många hushåll med flera boende så är det ganska praktiskt att ha tillgång till flera "iPads" även om inte alla är av senaste modell.

Ursprungligen av Tabb:

Nu pratar du ju bara om dig men i många hushåll med flera boende så är det ganska praktiskt att ha tillgång till flera "iPads" även om inte alla är av senaste modell.

Så är det här också, min fru har snart en iPad 1, och jag en iPad 2.

Ursprungligen av zinned:

Aja, någon som vet ifall det kommer finnas någon nattöppet butik i Malmö? Kanske Mediamarkt igen?

Vill jag också veta, och gärna något lite närmre innerstan än MediaMarkt, har ingen bil...

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-06 23:15
Ursprungligen av Capeman:

Vill jag också veta, och gärna något lite närmre innerstan än MediaMarkt, har ingen bil...

Skulle det bli Mediamarkt så kan jag ju alltid hämta dig så kör vi ut dit

Ursprungligen av zinned:

Skulle det bli Mediamarkt så kan jag ju alltid hämta dig så kör vi ut dit

Sweet, tack!

Bevaka tråden