Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mätare..

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-08-26 15:30

Jag skulle behöva en mätare som mäter hur mycket extern trafik som går in/ut från min dator varje månad..

Någon som har ett tips på ett program som inte tar upp allt för mycket kapacitet..

Om du har Telia ADSL 2000 och därför vill kolla hur mycket du gjort av med så tror jag du kan holla koll på det via Mina sidor

  • Oregistrerad
  • 2003-08-26 15:49

Nej, jag vill få en uppfattning så man vet om det kan vara ens ide att tänka på att skaffa lina med begränsningar..

Citat:

Skrevs ursprungligen av iBear
Jag skulle behöva en mätare som mäter hur mycket extern trafik som går in/ut från min dator varje månad..

Någon som har ett tips på ett program som inte tar upp allt för mycket kapacitet..

kolla denna http://www.sustworks.com/site/prod_ipmx_overview.html

  • Oregistrerad
  • 2003-08-26 16:41
Citat:

Skrevs ursprungligen av Lordlondon
kolla denna http://www.sustworks.com/site/prod_ipmx_overview.html

Perfekt, tack för tipset!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-26 17:13

Du kan även använda dig av Konfabulator och en widget som heter NetStat.
Det är en liten smidig räknare som inte äter upp särskilt mycket prestanda.

EDIT: Nu krånglar bildinfogandet igen, så det blir bara en länk ovan. Kanske ordnar till sig sen.

Citat:

Skrevs ursprungligen av iBear
Perfekt, tack för tipset!

Mitt nöje!

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-08-26 17:47

Ytterligare ett tips är Netmonitor som kan ställas in att räkna MB in/ut, eller bara visa aktuell hastighet på trafiken.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-26 17:50
Citat:

Skrevs ursprungligen av Kalle W
Ytterligare ett tips är Netmonitor som kan ställas in att räkna MB in/ut, eller bara visa aktuell hastighet på trafiken.

IpNetMonitor visar också i mb och håller koll på hastigheten..

1
Bevaka tråden