Vi som tänker köpa iPad 2

Tråden skapades och har fått 213 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-02 22:59

Här diskuterar vi som tänker köpa iPad 2

Någon mer som kommer försöka importera? Vem orkar vänta till 25mars

/ lAlA

Jag kommer inte att importera, blir perfekt den 25:e.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2011-03-02 23:06
Ursprungligen av lAlA:

Här diskuterar vi som tänker köpa iPad 2

Någon mer som kommer försöka importera? Vem orkar vänta till 25mars

/ lAlA

Vem orkar importera?

• Medlem
  • International user
  • 2011-03-02 23:22

Jag kommer faktiskt att vara i USA den 11 men jag tror nog inte jag köper någon, är rätt nöjd med min iPad 1. Däremot kanske jag ångrar mig när jag får klämma lite på den

Har inte tittat så noga (än) men jag ser inga fördelar med iPad 2 över den första som jag har (för min del dvs).

Behöver ingen kamera, jag kommunicerar inte så.
Behöver inte högre upplösning, jag har en MacBook Air 11".
Använder inte den 3G.

Har jag missat något som kanske gör att jag skriver upp mej på denna lista ?

Jag kommer köpa den då fort det går, alltså 11e mars.

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-02 23:49

Jag kommer nog försöka klippa en den 25:e...frågan är vilka som kommer sälja den då, hela återförsäljarledet? Har någon hunnit upp med förbokningslistor än?

Jag kommer köpa en, var på vippen att köpa en iPad 1 nyss men 2an känns mycket mer förfinad så jag väntar mer än gärna.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-03-03 00:21

har en jag känner i USA nu kommer köpa en åt mig den dyraste med moms 5400! de är ok 64 GB 3G vit

Ursprungligen av northernlight:

499usd för en galet snabb dubbelkärna, otrolig gpu och tillgång till galet mycket apps...

från en kille som hoppade iphone3g för samsung galaxy s och sedan desire hd, finns ingen hårdvara i världen som kan kompensera för ett futtigt app-bibliotek.

Exakt. Kunde inte sagt det bättre själv.

• Medlem
  • Hillared
  • 2011-03-03 01:07

Hittade en annan jämnförelse:
http://www.investintech.com/uploads/images/infographics/ipad2.jpg

Kommer nog vänta med att köpa ett tag till dock.

Jag har beställt mitt ex via Janssondata. Har inga problem med att vänta, så hinner några fakturabetalningar trilla in först också 64 GB 3G, svart.

Är det bara jag som tycker att iPad2 är snuskigt prisvärd? (: Det finns ingen tvekan om att det kommer finnas en 32gb iPad2 wifi i sängs med mig den 25e...

Jag HADE inte tänkt köpa en iPad2 då jag redan har en iPad, men i vanlig ordning så blir jag sugen på den nya.. Behöver jag den? Antagligen inte..

//Stefan

Senast redigerat 2011-03-03 12:41
  • Oregistrerad
  • 2011-03-03 23:15

Jag kommer nog köpa iPad 2 om den har mer minne än första versionen. Jag äger inte första iPaden men har funderat på att köpa en tidigare. Har du känt någon gång att det varit för lite RAM minne i den? Jag tänker om pages apparna kraschat plötsligt eller liknande.

Jag säljer snart en njure för en...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-03 09:28

Liksom för iPhone4 och iPad1 vände jag mig som vanligt till intlo.com men US$726 för en naken 16GB rimmar illa med US$499 så denna gång skall jag nog klara av att vänta in den 25:e mars.

Som alla andra är jag dock lite undersam över är RAM-minnet, en av få anledningar till all secrecy kan bara vara att man lagt sig lågt. Så fort jag ser att det är minst 512MB RAM blir det en 32GB wifi igen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-03 10:35

jag kommer förmodligen också vänta med att köpa ipad 2, hade tänkt beställa en från USA, men Apples smusslande med RAMet får mig att gissa att fortfarande är 256MB och då väntar jag hellre på iPad 3

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-03 10:56
Ursprungligen av xtrem:

jag kommer förmodligen också vänta med att köpa ipad 2, hade tänkt beställa en från USA, men Apples smusslande med RAMet får mig att gissa att fortfarande är 256MB och då väntar jag hellre på iPad 3

Det är EXAKT det jag är orolig för och av samma anledning som du...blir det inte minst 512 MB så klarar man sig utmärkt med iPad gen1. Dock har jag svårt att se hur iPad2 ska klara allt det som de visade upp igår med endast 256 MB RAM.

Om det är 512MB + köper jag direkt.

Den har säkert 512 MB, men det ser ju inte så snyggt ut i jämförelse med flera av konkurrenterna som har 1 GB. 256 MB har jag väldigt svårt att tro att den har.

• Medlem
  • International user
  • 2011-03-03 11:46

Min iPad 1 får rulla ett tag till. När det kommer en bättre skärm byter jag. För det jag kör idag duger den utmärkt.

Körde samma princip på iPhone. Hade iPhone 3G, hoppade över 3Gs och köpte iPhone 4.

• Medlem
  • International user
  • 2011-03-03 11:52

Busbra att man kan använde iPhone som modem, då slipper man betala extra för en 3G-modell.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-03-03 12:04
Ursprungligen av Konrad:

Busbra att man kan använde iPhone som modem, då slipper man betala extra för en 3G-modell.

Men hur gör man om man bara till ha med sig sin iPad och inte har tillgång till en hotspot? Jag ser inte en självklar bild att jag varenda gång springer omkring med min mobil.

Ursprungligen av frazze:

Men hur gör man om man bara till ha med sig sin iPad och inte har tillgång till en hotspot? Jag ser inte en självklar bild att jag varenda gång springer omkring med min mobil.

Inte? Är det något jag ALLTID har med mig så är det mobilen och plånboken... Ser inget läge där jag har en iPad med mig någonstans men inte mobiltelefonen...

• Medlem
  • International user
  • 2011-03-03 15:12
Ursprungligen av Capeman:

Inte? Är det något jag ALLTID har med mig så är det mobilen och plånboken... Ser inget läge där jag har en iPad med mig någonstans men inte mobiltelefonen...

Samma här. Det enda problemet är väl batteritiden då. Men det brukar gå att lösa.

Ursprungligen av Konrad:

Förvisso rätt i sak, men jag skulle må psykiskt dåligt om det fanns en vassare produkt än den jag för tillfället äger. Därför blir det en 64GB. Med 3G.

Jag är böjd mot att skaffa en men har inte bestämt mig. Tänkte mig en utan 3G (eftersom jag liksom Capeman alltid har med mig mobilen så jag kan använda internetdelningen) men då tappar jag samtidigt GPS funktionaliteten som jag gärna skulle ha.

Så jag vet inte hur det blir

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag är böjd mot att skaffa en men har inte bestämt mig. Tänkte mig en utan 3G (eftersom jag liksom Capeman alltid har med mig mobilen så jag kan använda internetdelningen) men då tappar jag samtidigt GPS funktionaliteten som jag gärna skulle ha.

Så jag vet inte hur det blir

Ajdå, tappar man GPS:en om man inte har 3G? Det var dumt. Då måste jag tänka en vända till jag också.

Bevaka tråden