Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stendöd iMac

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-08-26 13:42

Word frös 3 gånger, efter den senaste så går det inte att starta om datorn. Inget startljud, inget powerljus utan helt dött ... Någon som vet vad det kan vara, P-ram batteri finns ju något som heter, kan det vara det eller är det något annat ?

snurrar disken? om inte, ja då är den rejält död...

Ps: tar för givet att du kollat nätanslutning o proppar...

  • Oregistrerad
  • 2003-08-26 14:30

Den är stendöd, inget snurrar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-26 15:18

Det låter ju som om nätdelen har lagt av. Du kanske kan skaffa en annan iMac billigt och bara byta nätdelen?

Köp en Power Mac istället. Nu tycker jag att det verkligen har gått för långt med iMacens alla fel. Det verkar ju inte vara annat än fel på dem!:mad:

Det är säkert lilla analogkortet som dog. Alltid lilla analogkortet.:mad:

Min rekommendation är att du istället skaffar en Power Mac, modellen är egentligen helt valfri. Ifråga om stabilitet och pålitlighet slår nämligen vilken Power Mac (dock inte 5500/6500 som ju egentligen är Performor) ut iMacen totalt.

Okey, det är inte en lika smidig dator som iMacen, men vill du ha något som håller är det bara att acceptera det större formatet.;)

Jag hade köpt en Power Mac utan minsta tvekan.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-26 23:20

Tja jag har redan en PowerMac dual 867, men det är så att min kompis har en iMac men jag skall vidarebefodra

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-08-30 08:29

Vad är det för iMac? Slot-in eller tray?
Om det är en tray-loaded så har jag reservdelar att _ge_ bort

Eftersom iMacen är felkonstruerad (därför brinner lilla analogkortet upp) gäller det att din kompis är händig om det ska vara lönt att reparera iMacen. Den behöver nämligen förbättrad kylning - och se för tusan till att lilla analogkortet hålls svalt med dedicerad fläkt!

Men jag hade köpt en Power Mac *valfri modell*. Jag använder faktiskt hellre en Power Mac 8100 med G4-kort än en iMac av valfri modell.

Om någon skulle skänka mig en iMac hade jag skrivit annons direkt: "iMac DV SE bytes mot Power Mac 8100 med G3- eller G4-kort, 264 MB RAM, 4 GB HD".:D

1
Bevaka tråden