Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples event 2 mars - vad kommer vi att få se?

Tråden skapades och har fått 192 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-03-03 16:30
Ursprungligen av Antonic:

Hur är det med hotspot på Iphone 4.
Kan jag då skippa 3g versionen av Ipad2en då jag har en Iphone 4?

Det kan också vara värt att kolla upp med sin operatör om de kommer att stödja hotspotfunktionen i iOS 4.3.

Ursprungligen av joakimo:

Det kan också vara värt att kolla upp med sin operatör om de kommer att stödja hotspotfunktionen i iOS 4.3.

Eller jailbreaka sin telefon, så lär man slippa det problemet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-03 17:09
Ursprungligen av joakimo:

Det kan också vara värt att kolla upp med sin operatör om de kommer att stödja hotspotfunktionen i iOS 4.3.

Varför det? Det måste ju vara en lokal funktionalitet, alltså endast mjukvarumässigt i telefonen, det har väl inget med operatören att göra? Lika lite som Internetdelning i telefonen...eller?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-03-03 17:44
Ursprungligen av zinned:

Varför det? Det måste ju vara en lokal funktionalitet, alltså endast mjukvarumässigt i telefonen, det har väl inget med operatören att göra? Lika lite som Internetdelning i telefonen...eller?

Jag hade för mig att jag läst det var upp till operatörerna att stödja denna funktion när jag först hörde talas om den. Försökte hitta någon vettig information om det nu. Det som Apple skriver i det finstilta om Hotspotfunktionen är "Personal Hotspot requires a supporting hotspot tethering plan.", men jag tror inte de svenska operatörerna skulle hindra en funktion som denna till sina kunder.

http://www.apple.com/se/ios/

Vad är det som gör att Apple inte tillåter hotspot funktionen i en iPhone 3Gs?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-03 17:19
Ursprungligen av LCR:

Vad är det som gör att Apple inte tillåter hotspot funktionen i en iPhone 3Gs?

iPhone 5 kommer.

Ursprungligen av LCR:

Vad är det som gör att Apple inte tillåter hotspot funktionen i en iPhone 3Gs?

Förmodligen som Zappee säger, iPhone 5. Man har ju kunnat göra hotspot med jailbreakad 3Gs länge.

Lyckligtvis kommer vi ju att veta om hotspot fungerar bra för oss här innan iPad släpps i Sverige ändå, så...

Ursprungligen av Capeman:

Lyckligtvis kommer vi ju att veta om hotspot fungerar bra för oss här innan iPad släpps i Sverige ändå, så...

Personal Hotspot fungerar alldeles utmärkt, iaf med Telenor som operatör som jag har. Kan inte se att det inte skulle fungera med övriga operatörer.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-03 17:49

Jag tror precis så, vi lär inte behöva fundera över den funktionaliteten...snarare invänta rapport från t ex iFixit om hur det ligger till med RAM-minnet, så vi kan förbereda plånboken eller om den ska läggas ner i fickan igen.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-03 23:16
Ursprungligen av zinned:

Jag tror precis så, vi lär inte behöva fundera över den funktionaliteten...snarare invänta rapport från t ex iFixit om hur det ligger till med RAM-minnet, så vi kan förbereda plånboken eller om den ska läggas ner i fickan igen.

Du behöver nog inte vänta, iPad 2 to Match iPhone 4's 512 MB of RAM? - Mac Rumors

  • Medlem
  • Lund
  • 2011-03-03 20:55

En kort reflektion från min sida kring ipad2. Rätt många ställen över internet talar om en marginell uppdatering, så även här. Detta får mig att undra om förväntningarna börjar bli överdrivet höga, här lyckas de lansera en produkt som, till sin storlek och ökad prestanda, är TUNNARE än en iPhone 4. Detta med bibehållen batteritid. De slänger även in två kameror... Jag är iaf mäkta imponerad av Apples maskineri, otrolig produkt om man tänker tillbaka på tiden pre-iPad1..

Sedan är jag fortfarande bitter över att 3Gs inte fick hotspot-funktionen... med lite tur kommer företaget jag ska börja på i Sept att ha nya avtal som borde innebära minst en iPhone 4 eller 5a

Inte ett knyst om MobileMe blev det :-(.

Bevaka tråden