Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Intern SuperDrive till extern?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

[Tja!

Har insett att SSD is tha shiet och går och lurar på att byta ut min SuperDrive mot en SSD i min MacBook Pro 15" (2010). Att göra det verkar relativt enkelt men jag vill ju fortfarande kunna använda min SuperDrive de får gånger jag behöver det.

Därför tänkte jag att man kanske skulle kunna bygga in den innan interna läsaren i ett case och köra den som en extern läsare/brännare. Letade runt och hittade den här snubben som gjort nåt liknande men med en Air SuperDrive. MacBook Air SuperDrive for all « tnkgrl Mobile

Det jag klurar på är om detta kontrollerkortet kan lösa problemet och göra så att min SuperDrive kan kommunicera med datorn via USB. http://www.centrix-intl.com/details.asp?productid=3022

Någon som gjort nåt liknande? Vad tror ni?

//

Vad kostar det att köpa en låda och det där kontrollkortet?

Köp en extern brännare i stället. Mycket enklare, och förmodligen inte dyrare heller.

Beställer du en OptiBay så får du med en USB2-låda.

"Included with every MCE OptiBay is a free USB 2.0 SuperDrive Enclosure to ensure that you still have full functionality of the original internal SuperDrive you just removed from your system."

1
Bevaka tråden