MBA eller MBP till Win 7 och KNX?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-18 09:10

Tjena. Jag står nu i kvalet att köpa en ny dator till jobbet. Det jag gör på kontoret klarar båda.

Men jag skall även jobba med ett win baserat program Över paralells som gör styrningar över knx och heter ETS4 (knx.org) det kräver minst 2GHz, 2gb ram.

Frågan är om air klarar den.
Har kollat på 13" 1,8, 4gig 128. Problemet nu är att det är svårt att få tag på en MBP i5. Och man vet ju aldrig när Apple släpper nya!

Vad tycker ni. Köpa eller vänta?

Tråden flyttad till rätt forum.

/Mod

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-18 10:21

Top! Glömde bort den forumdelen när jag la in det genom iphone

• Medlem
  • 2011-02-18 15:07

Vänta så klart! Har du inte behov av en ultraportabel dator så är MBP ett kraftfullare alternativ. Nya MBP är ju på G redan...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-19 18:00

Problemet är att man inte vet när apple släpper nya och släpper dom till kund. Vita iPhone finns ännu inte tex och likaså är det men många släpp dom gjort. Den visas upp men släpps efter 1 månad och då är det så klart leveranstid på produkten.

Köpte en MBA 1.86, 4gig 128 idag men väntar till på tisdag att packa upp och kommer inget då så blir det unboxing. Eller så skiter jag i det och kör på.

Tjejen har en MBA idag och det är ju grymt smidigt men en sådan lätt dator. En annan aspekt är ju också att vill man ha SSD/flash osv så blir datorn säker 7000 kr dyrare än den jag köpte idag. Och det är dumt om jag ändå inte behöver det.

Skall somsagt bara surfa, maila ect genom Osx och enbart ETS4 på win sidan som jag nu kommer att köra genom bootcamp...

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-02-19 18:39

Vänta till torsdag kväll

1
Bevaka tråden