Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Made on mac

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2011-02-15 15:28

Tänkte det vore kul med en samlingstråd för alla som jobbar med webbutveckling och använder mac för det

Jag skriver enbart php-mysql sajter nuförtiden (inkl. wordpress och mitt eget CMS) men använder bland annat:

* Coda (Skulle inte klara mig utan även jag inte gillar sättet den hanterar php-syntax)
* Photoshop + Indesign (Vore omöjligt att göra ikoner, loggor osv utan dessa)
* Cyberduck (använder inte så ofta då Coda klarar allt)
* Terminalen (SSH till sina servrar är ju ett måste)
* Vmware (som jag tyvärr måste köra vCenter från en Parallels Desktop)

Några sajter jag gjort:

Hem Comparias jämför priser och egenskaper på tjänster. (prisjämförelsesajt)
Välkommen till spisahemma - HEM (beställ-mat-och-recept-hem)
Blue Wings (Resebyrå)
Home [EuroVisionHistory - All your statistics from Eurovision] (Under utveckling, statistik om eurovision)

  • Medlem
  • Harestad
  • 2011-02-15 17:10

Intressant tråd!

Jag jobbar också med php-mysql. För det mesta ligger antingen CMS Made Simple eller Wordpress i bakgrunden.

Övriga program som används är:
- Transmit (FTP och kodning)
- Photoshop och Illustrator (Layout, loggor och övrig grafik)

Sajter jag pillar med:
Sportlife Kungälv Innebandyklubb - Startsidan (Innebandyföreningen)
Friskolan.nu - Välkommen till Friskolan i Kärna (Jag har _inte_ gjort layouten Men väl HTML5- och CSS3-koden i bakgrunden)

Jag håller på med ett par intressanta projekt som jag kommer nämna när det blir klart.

Ursprungligen av Ree_Tab:

Snygg!

Men ett litet tips: Om du gör en omröstning där man ska välja ett alternativ ("Vilken backdrop är snyggast?") - använd radioknappar i stället för kryssrutor. Nu går det ju att rösta på båda alternativen samtidigt.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2011-02-18 11:25
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Snygg!

Men ett litet tips: Om du gör en omröstning där man ska välja ett alternativ ("Vilken backdrop är snyggast?") - använd radioknappar i stället för kryssrutor. Nu går det ju att rösta på båda alternativen samtidigt.

Tack!

Och angående omröstningen: Jag vet Fast där tänkte jag att om man nu verkligen inte kan bestämma sig för ett alternativ, så varför inte göra det möjligt att kryssa i båda.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-15 18:39

Tjena, bra idé till en tråd tycker jag!

Har använt Windows för allt arbete innan, precis köpt en ny iMac så blir till att jobba med den!
Tidigare jobbat med Photoshop och Dreamweaver, ser fram emot att får jobba börja jobba med min nya burk

Sidor jag har gjort:
JR Studios
JR Studios Concept Design
Bake of Sweden
Utedasset Beta

Senast redigerat 2011-02-18 00:28

Vi använder bara Mac på kontoret:

30" Cinema HD Displays
Mac Mini Server 2.66GHz, 8GB RAM, 2x500GB RAID-0, Mac OS X klient

Jobbar mycket med en sajt som heter 99mac...

  • Oregistrerad
  • 2011-02-16 12:06
Ursprungligen av Björnström:

Vi använder bara Mac på kontoret:

30" Cinema HD Displays
Mac Mini Server 2.66GHz, 8GB RAM, 2x500GB RAID-0, Mac OS X klient

Jobbar mycket med en sajt som heter 99mac...

Nu var det inte hårdvara vi skulle diskutera utan vi som jobbar med webdesign, sånt kan du väl inte björnström?

99mac - aldrig hört talas om - vad är det för skit?

Jag knackar PHP+MySQL+JS+det-som-behövs på min gamla Macbook som vägrar att dö. Använder uteslutande TextMate och GitX för det generella arbetsflödet, och Transmit vid behov, vilket inte är så ofta då jag sköter så mycket som möjligt via Git. Sitter såklart en del i terminalen också, för att konfa servrar etc. Photoshop åker fram när något grafiskt behöver skapas, men det är långt ifrån huvuddelen utav arbetet. CMS/ramverk som används är CodeIgniter, Kohana, Wordpress och Drupal.

Kikar även på Python/Django och Ruby/RoR, men det är mest på hobbynyfikenhetsstadiet just nu.

1
Bevaka tråden