Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ett par frågor kring MacBook och 2 skärmar

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en vit MacBook 7.1 , som jag har kopplat till en 27" Benq monitor med Displayport . Mina frågor är följande

1) Hur ställer man in Macen så den bara visa bild på den externa skärmen?
2) Även när jag kör 2 skärmar , så vägra den upp i upplösningen 1900x1200? ( Fungera allders utmärkt på Wndows 7 dator )
3) GCC verka finnas på vita macboken men inte på MacBook Air 11" skall de vara så?

Ursprungligen av MrAnonymous:

Har en vit MacBook 7.1 , som jag har kopplat till en 27" Benq monitor med Displayport . Mina frågor är följande

1) Hur ställer man in Macen så den bara visa bild på den externa skärmen?
2) Även när jag kör 2 skärmar , så vägra den upp i upplösningen 1900x1200? ( Fungera allders utmärkt på Wndows 7 dator )
3) GCC verka finnas på vita macboken men inte på MacBook Air 11" skall de vara så?

Jag antar du inte har något usbtangentbord? Isf ska det å att bara fölla ihop Macbookens skärm och trycka mellanslag på tangentbordet.

1. Sök gärna lite innan ni ställer frågor. Det är stor chans att frågan har varit uppe tidigare.
Se här: bara extern skärm site:99.se

2. Den ska klara upp till 2560x1600 på extern skärm, så 1920x1200 borde inte vara något problem.

Jag har ändrat trådens rubrik. Den blev kanske inte jättetydlig, men något bättre än tidigare. Försök alltid sätta en rubrik som tydligt visar vad tråden handlar om.

Vad är GCC, och passar den frågan verkligen in i den här tråden? Man bör inte blanda helt olika frågor i samma tråd. Det bli lätt lite rörigt när folk svarar på de olika frågorna, och det blir flera parallella spår i samma tråd.

/Mod

Gnu Compiler Collection (GCC) kommer Med Xcode om du har installerat det.

1
Bevaka tråden