Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äldre backup har skrivits över i Time Machine, var är den gamla datan?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Här kommer en kluring :

Jag har en backup på min Time Capsule gjord med Time Machine i OS X 10.5 år 2008. Sedan har jag uppgraderat till Snow Leopard. Jag kan se men inte öppna de gamla backup-filerna (sparsebundle. Det är något som säkert går att lösa genom att installera Leopard igen eller liknande. Nu kommer det som krånglar till det ännu mer: Jag har idag ställt in Time Machine att göra en full backup av hårddisken i tron att den skulle göra en ny sparsebunde. Men den har då "tagit över" min gamla backup och därmed ser jag inte några av de mappar jag hade där tidigare. Dock finns det rejält med data i filen som inte hör till den backupen jag gjorde idag så det finns uppenbarligen gamla data där.

Förtydligande: Jag använder samma dator nu som 2008.

Det här känns som en jäkligt jobbig historia. Jag har värdefull data på min gamla backup som jag verkligen behöver komma åt. Någon som har en idé var jag ska börja gräva i den här röran?

Matte

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-02-12 22:00

Börja med att fundera på hur du lagt upp ditt filsystem på de gamla backupperna. Jag hade data från en gammal disk som jag inte hittade, men jag hade gjort om mitt filsystem så därför hittade jag det inte. När jag ställde mig i rooten så kunde jag flytta mig längre bak i tiden och därigenom hitta gamla filer. Med lite tur hjälper det här, annars finns det nog någon annan här med ett mer avancerat förslag.
Lycka till!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-13 19:27

Matte,

Kolla in ex.v.:

BackupLoupe

"With BackupLoupe you are able to answer questions like

* Why is Time Machine so slow?
* Why is my Time Machine drive already full?
* Which files are actually being backed up?
* Has a particular file/folder been backed up at all?
* How many revisions of a file/folder exist in Time Machine?
* A file/folder was deleted accidentally. When did this happen and where is the latest backup?
* Is my backup drive big enough? Should I consider buying a larger one? And if yes, when?"

Lycka till,

- Torkel

1
Bevaka tråden