Webhotell är detta bra?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-08-25 21:47

Har fått ett erbjudande om att få en hemsida och 100MB på Yrkesregistret/Comitnet.De använder Sun enterprise servrar och Oracle databaser.För detta vill dom ha 490:-+moms/mån.....Är detta bra? och framför allt prisvärt??
Tacksam för alla åsikter Nicke

• Oregistrerad
  • 2003-08-31 17:07

Jag skulle passa mig för Comitnet/Yrkesregistret. De använder inga schyssta marknadsföringsmetoder, och många av deras kunder känner sig lurade.

Det finns betydligt bättre och mer prisvärda webbhotell. Vilket du skall välja beror på vad du skall använda det till och hur mycket du är beredd att betala.

Kolla in www.box.se

Där ligger min hemsida och mail. Bra priser och hyfsat snabb support om något är galet....

• Medlem
  • Karlstad
  • 2003-08-31 20:42

Du nämner bara 100Mb diskutrymme, man inget om bandvidd, scriptstöd, mail, support, etc, så det går kanske inte att säga om det är dyrt, väldigt dyrt, eller alldeles åt h-e för dyrt.

Det finns dussintals (hundratals?) BRA webhotell i t.ex. USA, England och Kanada som erbjuder BRA service till en bråkdel. Nu menar jag inte EPA-företag som delar ut diskutrymme för $3 per månad, utan sådana som tar vettiga priser därför att dom har BRA grejer, från $10 och uppåt per månad.

Jag använder bl.a. www.100megswebhosting.com (Kanada), CrystalTech (USA) och kualo.com (UK) och är MYCKET nöjd med samtliga.

Kolla gärna vad dom erbjuder.

Danne

Kan någon moderator låsa och hänvisa hit:
http://99mac.com/forum/showthread.php?s=&threadid=28466

1
Bevaka tråden