Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac kan ibland inte ansluta till AirPort

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-02-10 19:05

Hej!
Jag har ett problem och vet inte hur jag skall lösa det, Min airport har plötsligt slutat fungera (typ) när jag startar från viloläge hittar den inte min router rutan för att söka nätverk kommer upp, boom där finns min router och jag markerar den skriver in PW men tiden går ut för att connecta?
jag skall göra om proceduren men då finns inte min router????
jag provar starta om datorn men det blir samma sak och sen helt plötsligt funkar det, men efter nästa om start efter viloläge blir det samma sak igen.
Vad kan det vara och vad kan jag göra tacksam för svar

Jörgen

Vad är det för dator??

IMac har ju funnits flera av.

Men har du testat en säker start?

Vad är det för modell av iMac du har? Vilken version av operativsystemet kör du? Vad kör du för kryptering på ditt trådlösa internet? Har du testat att helt enkelt göra en reset på din router? Du behöver ge oss lite mer information helt enkelt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-02-14 22:09

Sorry iMac 24" snow leopard ver10.6.6, kryptering WPA2 resetar jag routern och bytar namn så funkar det i 2 dagar men min win7 laptop funkar hela tiden utan problem, fråga efter med om ni behöver. jag har letat efter drivisar till AirPort men hittade ingen.

Tack för den hjälp ni ger.....

  • Medlem
  • Härryda
  • 2011-03-17 20:47

Har liknande problem.
Använder mig av en iMac 21" med intel i3 processor version 10.6.6.
När jag använder Safari så kopplar den helt sonika bort sig från mitt trådlösa nätverk för att ca. 30 sekunder senare koppla upp sig igen.
Den hittar nätverket och är inlagt som standard så den kopplar upp sig automatiskt efter en stund.
Övriga apparater (iPhone / HP Laptop) i rummet har inga problem med nätverket så som att koppla från o.s.v
Tacksam för svar
Mvh

1
Bevaka tråden