Varför kan ingen leverera en 12-core 2.66?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-02-10 15:00

Har halva dagen idag försökt beställa en 12-core 2.66 utan framgång. Saken är den att jag inte vill/har tid att vänta så jag hoppades att någon skulle ha något på lager men jag hoppades visst för mycket. Jobbigt när man vill ha något NU!

• Medlem
  • 2011-02-10 15:26

Det är väl inga nya på gång?

Det är nog rätt sällsynt att den modellen finns i lager. Om butikerna överhuvudtaget har Mac Pro i lager, så är det nog oftast bas-modellen.

Det tar bara några dagar om du beställer. Så bråttom kan det väl inte vara?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det tar bara några dagar om du beställer. Så bråttom kan det väl inte vara?

Jag håller med Det känns inte som att en 12 core Mac Pro är något man spontanköper så nog kan du vänta några dagar?

Du skriver inte var du finns, och var du har frågat. Så det är lite svårt att komma med några tips om andra butiker som du kanske kunde prova med...

Men jag har iallafall flyttat tråden till rätt forum.

/Mod

• Medlem
  • 2011-02-10 21:02

Ok, kanske det inte är så jättespontant. Men när jag väl bestämt mig vill jag gärna ha på en gång och inte vänta 3 veckor. Några dagar är ok men inte veckovis

Förr fanns ju nästan alltid alla modeller utom den allra allra värsta på lager hos exempelvis Inwarehouse men inte nuförtiden.
Jag får väl lägga en beställning och vänta snällt som alla andra...

Jag bor f ö i Borås. Ledsen att jag placerade tråden i fel forum, skönt att det är fixat nu

Ursprungligen av doo:

Ok, kanske det inte är så jättespontant. Men när jag väl bestämt mig vill jag gärna ha på en gång och inte vänta 3 veckor. Några dagar är ok men inte veckovis

Förr fanns ju nästan alltid alla modeller utom den allra allra värsta på lager hos exempelvis Inwarehouse men inte nuförtiden.
Jag får väl lägga en beställning och vänta snällt som alla andra...

Jag bor f ö i Borås. Ledsen att jag placerade tråden i fel forum, skönt att det är fixat nu

Tre dagars leveranstid från Apple store.

• Medlem
  • Överallt
  • 2011-02-10 21:29
Ursprungligen av werecat:

Tre dagars leveranstid från Apple store.

Inte riktigt. Den är färdig att skickas om tre dagar, sen tar det ungefär en vecka för själva resan hem till kunden.

Min 12-core tog lite mer än 3 veckor!

• Medlem
  • 2011-02-10 23:58
Ursprungligen av KillwithSkill:

Min 12-core tog lite mer än 3 veckor!

Precis...

Nu ska man bara besluta sig om modell... Jag har redan beställ 24 Gb extra RAM (8x3) en 240 Gb SSD och ett Quadro 4000 kort.
Jag kör 3d och video så jag behöver en riktig arbetshäst. Jag var nästan säker på en 12-core 2.66 men börjar vackla lite nu.

Är det någon här som köpt en 8-core och slängt in nya 6-kärniga 3.33 GHz processorer?

Jag tror inte att det är värt prisskillnaden mellan 2.66 och 2.93. Någon som har argument för att gå på den snabbare av dem?

1
Bevaka tråden