Trackpad alltid nedtryckt

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Thailand
  • 2011-02-08 16:00

Min MBP 5.1 har börjat anse att trackpaden alltid skall vara nedtryckt (vänsterklick). Det tycks bero på att batteriet har expanderat någon millimeter så det trycker på underifrån.

Genom att ta bort luckan baktill och lossa lite på snäpplåset blir det bra igen. Men det är ett gränsfall att batteriet skall ramla ut.

Någon annan i samma båt? Kan detta vara ett garantifall?

• Medlem
  • 2011-02-08 16:11

Om batteriet har expanderat skulel jag byta ut det. Kolla om just ditt batteri omfattas av nån återköpsgaranti, Apple har sådana kampanjer ibland, info finns på 99.se i andra trådar, och förstås på apple.com.
Jag drabbades själv, men då var batteriet för gammalt. Det kan blir riktigt tjockt, så vänta inte tills det har böjt sönder datorns innanmäte.

• Medlem
  • Thailand
  • 2011-02-09 02:25

Tack, ibland tror man att man är ensam om problemet, men tack vare 99.se inser man att det är ganska vanligt. Jag har nu läst en tråd om svullet batteri och konstaterat att Apple har inte längre något program för detta.

Eftersom jag sitter i Thailand går jag nog och köper ett piratbatteri, Apples är ju inget att ha. Goflorp rekommenderar stämning vid tingsrätten, vilket är mycket enkelt numera. Vore jag i Sverige så....

1
Bevaka tråden