Fuktskadad iPhone?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-02-07 11:40

Hej,

Behöver råd o tips angående min iPhone 3Gs. Förr veckan slutade homeknappen att funka. Den svarade inte alls på knapptryckning. Men jag kunde ändå använda telefonen, testade både att ringa, sms:a o köra lite andra program, det enda var ju att jag var tvungen att stänga av telefonen varenda gång jag ville byta program. När jag kom hem och skulle ansluta den till datorn o fabriksåterställa så tog den inte laddkabel.

Lämnade in den till mumien.se här i Jkpg, fick tillbaka den en dag senare, då hade han bytt bottenkontakt (fick igång homeknappen) plus bytt batteri. Men när jag började ladda den, så tog den inte laddning, men jag kunde använda den som vanligt i ett par timmar utan omstarter. men på kvällen sen så startade den om var 4min ungefär, men kunde använda den emellan omstarterna. Så jag hann aldrig återställa den i iTunes innan den omstartade. Lämnade återigen in den på mumien.se och fick då svaret nästa dag att den med stor säkerhet är fuktskadad. Jag har definitivt inte haft den i regn elelr nåt sånt, så jag tycke det verkar skumt.

Kan det vara så? Den fuinkade ju bra när homeknappen inte funkade , dvs var ju bara homeknappen som inte funkade då, men resten av telefonen gick.
Just nu har jag en oanvändbar telefon här hemma, för jag måste återställa den för att kunna använda den, men några minuter in på återställningen så startar den om sig o iTunes liksom hoppar ur återställningen. Drar jag ut laddkabeln försvinner "bilden" helt, direkt.

Min fråga är om jag får samma svar om jag lämnar in den nån annanstans? Är den fuktskadad? Nån som har haft samma symptom eller nåt annat bra tips?

Jättetacksam för alla svar o tips!!

Jag skulle lämnat in den hos en auktoriserad service verkstad (Lan master). Mumien är verkligen inget företag att rekommendera, behandlade mig som riktig skit

Du skulle helt enkelt ha lämnat in den hos närmaste serviceplats. Osäker på vad som sker efter att du har låtit Mumien peta i den.

• Medlem
  • Jönköping
  • 2011-02-07 12:10

Jo, jag ahr också läst en del dåliga saker om Mumien. Men jag lämnade in den för ett tag sen för byte av mick och det lyckades de bra med. Har ju ingen garanti kvar på telefonen så det var ju inget garantiärende i vilket fall. Men om ni får ställa diagnos efter det ni hört av mig? Kan det vara så att den är fuktskadad eller har de bara dragit en rövare på Mumien?

Ursprungligen av mackan.m:

Jo, jag ahr också läst en del dåliga saker om Mumien. Men jag lämnade in den för ett tag sen för byte av mick och det lyckades de bra med. Har ju ingen garanti kvar på telefonen så det var ju inget garantiärende i vilket fall. Men om ni får ställa diagnos efter det ni hört av mig? Kan det vara så att den är fuktskadad eller har de bara dragit en rövare på Mumien?

Det finns en fuktindikator på din iPhone som ska kunna visa detta. Om inte detta ger utslag så antar jag att du enbart kan få ett svar på det genom att lämna in din telefon till ett riktigt ombud för service, eller helt enkelt välja att lita på det Mumien påstår i sitt yttrande.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Det finns en fuktindikator på din iPhone som ska kunna visa detta. Om inte detta ger utslag så antar jag att du enbart kan få ett svar på det genom att lämna in din telefon till ett riktigt ombud för service, eller helt enkelt välja att lita på det Mumien påstår i sitt yttrande.

den sitter i hörlursuttaget !

Ursprungligen av wilhelmsson:

den sitter i hörlursuttaget !

Sitter även i bottenkontakten.

• Medlem
  • Jönköping
  • 2011-02-07 12:32

Bottenkontakten har han ju bytt ut, den i hörlursuttaget ser jag inget utslag överhuvudtaget på, det är lite det som gör att jag är lite misstänksam och inte kan lite på mumien till 100%.

Ja det kan nog ligga något i att Mumien inte gjort ett helt ok jobb..

exempel på dålig service av mumien:

http://www.99.se/garantier-service/241723-mumien-har-haft-min-iphone-i-tva-manader.html

http://www.99.se/garantier-service/252874-reparera-iphone-i-stockholm.html

Ursprungligen av wilhelmsson:

Mina erfarenheter av mumien.se är att de är oseriösa och har ingen vidare service.. Jag lämade in min ihone i vintras, de svarade aldrig, ringde aldrig upp och när de väl svarade sa de att jag skulle ringa upp nästa vecka..
Efter 5-6 månader sa de att de inte kunde reparera den, lämnade då in den till dvddirect som sa att telefonen inte gick att reparera då kablage och enheter i iphonen var förstörda pga ett okunnigt försök att öppna iphonen och sätta in en ny skärm..
De kanske har någon ny anställd eller liknande, men i juni, om inte det var juli kunde de inte reparera skärmen på en iphone

Dvdirect har jag bara hört bra saker om! När jag pratat med dem har de gett väldigt bra service iaf!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-11 10:59

Hade du garanti kvar förstår jag inte varför du gick till Mumien?

Men nu när Mumien pillat i den så är ju i vilket fall garantin förverkad och en auktoriserad verkstad kommer att ta bra betalt för att ordna den om det är fuktskada.

Det sitter precis som nämnts flera fuktindikatorer i en iPhone.

1
Bevaka tråden