Text på utskrifter blir grådaskig

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som kan svara på hur jag får ut riktigt svart text på min skrivare när jag använder IMac 24. All text blir grådaskig och jag kan inte hitta någonstans där det går att ställa in för utskrifterna.
När samma skrivare är kopplad till min gamla G3:a så blir utskrifterna riktigt svärtade!

• Medlem
  • Örebro
  • 2011-02-03 19:00

Vad har du för skrivare?

För min HP LaserJet gör jag så här:

1. Surfar in påhttp://localhost:631/admin/

2. Manage Printer>Skrivarens namn>Set default options

3. Sedan klickar jag i/ur EconoMode (tonersparare). Och klickar sedan Set default options.

Någon gång under processen kommer du att behöva fylla i användarnamn och lösenord för en administratör på datorn.

Detta går givetvis att göra genom inställningsrutor - men jag tycker att CUPS-gränssnittet är fiffigt.

Inställningsrutorna kommer du åt genom att välja Skriv ut (kringa+P), välja Skrivarfunktioner i någon av rullgardinsmenyerna och klicka i/ur EconoMode.

Jag har flyttat tråden till rätt forumdel. "Allt om Mac" är till för sådant som inte passar i någon av de andra forumdelarna.

Jag har också förtydligat trådens rubrik. Försöka alltid sätta en rubrik som tydligt visar vad tråden handlar om. "Utskrifter" säger inte speciellt mycket om vad frågan gäller.

Lämna alltid så mycket information som möjligt när ni ställer era frågor. Om man vill ha hjälp att ställa in en skrivare, så är det väl inte helt fel att berätta vilken skrivare det handlar om.

/Mod

Förlåt, glömde att berätta att skrivaren jag har problem med är en EPSON Stylus Photo R265.

Hälsning Helge

Och nu när du har återkommit till tråden efter mer än tre månader (måste vara något slags rekord ), så får du gärna också berätta ifall du har provat tipset du fått (se inlägg #2).

Så att vi vet om det behövs fler tips...

1
Bevaka tråden