Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya iPad avslöjad av misstag

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Murdoch avslöjar nya iPaden
Se artikeln för mer info.
Verkar logiskt om man inför kameror på iPad precis som på iPod Touch.

Lika stor chans att dom såg fel - sjukt att sådana här "rykten" blir världsnyheter

Jo, men det är grym PR för Apple som är omöjlig att köpa för pengar
Alla tillverkare tjänar på att hålla igång sådana här hypar speciellt när man snart planerar att komma med en ny generation. Det händer titt som tätt att man av "misstag" ser nya versioner. Det vore konstigt, om man nu såg rätt, att Murdoc inte hade någon aning om matt han använde en prototyp...

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-02-03 13:39
Ursprungligen av werecat:

Jo, men det är grym PR för Apple som är omöjlig att köpa för pengar
Alla tillverkare tjänar på att hålla igång sådana här hypar speciellt när man snart planerar att komma med en ny generation. Det händer titt som tätt att man av "misstag" ser nya versioner. Det vore konstigt, om man nu såg rätt, att Murdoc inte hade någon aning om matt han använde en prototyp...

Förstår inte att man kan tro att det är (valfritt företag) som skickar ut rykten för att få en *modeord* hype? Det var en journalist från en nyhetsbyrå som säger detta!

  • Oregistrerad
  • 2011-02-03 13:52
Ursprungligen av werecat:

Jo, men det är grym PR för Apple som är omöjlig att köpa för pengar
Alla tillverkare tjänar på att hålla igång sådana här hypar speciellt när man snart planerar att komma med en ny generation. Det händer titt som tätt att man av "misstag" ser nya versioner. Det vore konstigt, om man nu såg rätt, att Murdoc inte hade någon aning om matt han använde en prototyp...

Det är ju knappast någon hemlighet att alla företag väljer att släppa ut förhandsinfo och samtidigt förnekar allt för att skapa hype. Nu när steve är borta så kanske det gick lättare att få igenom ett beslut att låta mr media-mogul använda nya versionen av ipad. Men det är knappast en värdsnyhet framförallt när det inte ens finns en bild på den. Men journalister - vad ska man säga?

Ursprungligen av studiox:

Det är ju knappast någon hemlighet att alla företag väljer att släppa ut förhandsinfo och samtidigt förnekar allt för att skapa hype. Nu när steve är borta så kanske det gick lättare att få igenom ett beslut att låta mr media-mogul använda nya versionen av ipad. Men det är knappast en värdsnyhet framförallt när det inte ens finns en bild på den. Men journalister - vad ska man säga?

Jag håller helt med! Det är dock möjligt att man förstorat en bild liknande den andra bilden i artikeln, och sett något på den.
Men å andra sidan så är det märkligt att man inte publicerar dn biden i så fall...
Men som du sa:

Ursprungligen av studiox:

Men journalister - vad ska man säga?

Jag vet inte hur det är i just Apples fall, men jag vet att i andra brancher, t.ex. bilbranchen så "läcker" sådana här uppgifter ut för att potentiella kunder skall vänta på den nya modellen och inte köpa konkurrenternas produkter. Ganska enkel matematik tycker jag, "läck" info och behåll kundernas intresse på en hög nivå, eller tappa kunderna till konkurrenterna.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-02-03 16:50

Ok, nu var det ju inte Murdoch som hade den nya iPad:en utan ryktet är att någon har sett någon i publiken som hade den...

Ursprungligen av lasselu:

Ok, nu var det ju inte Murdoch som hade den nya iPad:en utan ryktet är att någon har sett någon i publiken som hade den...

Tack för förtydligandet Det var min egen förhastade slutsats om att han kanske hade den

Inte för inte är Apple en av världens skickligaste produktlanseringsföretag.

  • Oregistrerad
  • 2011-02-03 18:17
Ursprungligen av Örjan Borgström:

Inte för inte är Apple en av världens skickligaste produktlanseringsföretag.

Det är helt sant. Men mycket av den "hype" har dom ju byggt upp under åren på samma sätt som CocaCola är ett av världens mest kända varumärken

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-02-03 18:05

Det är ju knappast någon hemlighet att det presenteras en ny iPad när som helst. Och ingen hemlighet att det presenteras en ny iPhone typ i juni. Tror det blir större överraskningar på nya Macbook, men vi får se. Det är min gissning (kan jag väl tillägga, så att ingen tror att Apple hyrt mig för att skapa buzz).

1
Bevaka tråden