Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hela Macbook Pro:n fryser

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, sen ungefär en vecka tillbaka har min Macbook Pro (2009 Snow Leopard) frusit någon gång per timme ungefär. Det innebär att ingenting händer, muspekaren går inte att röra, jag kan inte ändra volym, ljusstyrka, stänga av skärmen (genom att stänga den) och alla program blir stillastående (fast VLC fortsätter att spela upp video och ljud normalt även om allt annat är fruset). Det håller i sig i några minuter, sen funkar allt som vanligt förutom att varje sekund så fryser sig det i en femtedels sekund kanske (svårt att förklara, tänk er att musen laggar mycket regelbundet typ).

Jag har startat upp datorn i säkert läge en gång och då frös det aldrig men efter den gången fortsatte det. Jag har inte installerat något nytt program eller gjort något nytt alls de senaste veckorna så jag har ingen aning om vad som kan ha hänt.

Jag har letat igenom forumet hyfsat väl och har inte hittat nån som beskrivit att det fryser såhär, jag hoppas att jag inte missat om en sådan tråd redan finns och jag upprepar redan lösta problem.

Tack för svar

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-01-31 12:54

Prova ta fram USB mus och kör med den.
Det kan vara problem med Trackpad...

Ursprungligen av REP:

Prova ta fram USB mus och kör med den.
Det kan vara problem med Trackpad...

Föga troligt. Då hade inte saker som volym, ljusstyrka och så vidare varit påverkade...

Mitt tips är att du skapar en ny användare och test-kör på någon dag. Kvarstår problemet skulle jag testa en ominstallation av systemet. Kvarstår problemet då är det med största sannolikhet hårdvaru-problem.

Ursprungligen av REP:

Prova ta fram USB mus och kör med den.
Det kan vara problem med Trackpad...

Det är inte Trackpad med 100% säkerhet men tack ändå.

@PeeMaN:
Ska testa ny-användare-tipset men om det fungerar felfritt i säkert läge borde det väl inte vara ett hårdvarufel?

Ursprungligen av JohnnytheRocket:

Det är inte Trackpad med 100% säkerhet men tack ändå.

@PeeMaN:
Ska testa ny-användare-tipset men om det fungerar felfritt i säkert läge borde det väl inte vara ett hårdvarufel?

Fungerar det felfritt i säkert läge är det med ganska stor säkerthet INTE hårdvarufel. Jag vet inte exakt vad Mac OS X gör i säkert läge.

Har du kikat i Systemmeddelanden.app (Console.app)?

1
Bevaka tråden