Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Air 1.86ghz 128gb SSD väldigt långsam!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en Macbook Air 1.86ghz med 128gb SSD. Den har alltid varit väldigt snabb på alla sätt och vis men på sistone har den blivit väldigt seg trots att jag inte har några program igång.
Räcker med att jag har igång Safari med diverse fönster i för att den ska bli nästintill oanvändbar. Har inte många fönster igång, max tio stycken. Den har alltid klarat det bra innan men nu hackar den och har sig.

Kan det vara något program som ligger i bakgrunden eller? All hjälp mottages tacksamt!

Hårddisken full? Titta i aktivitetshanteraren vad som jobbar i bakgrunden. Testa köra Safari utan Flash och se om det gör skillnad

Hårddisken är långt ifrån full. Har cirka 60gb ledigt på den. Tar jag upp aktivitetskontroll (den du menade?) så får jag fram till att det som tar mest minne på datorn är flashen i Safari på 400mb. Inget annat är vad jag kan se onormalt. Safari och iTunes ligger på cirka 150 vardera. Sen är där några på 15mb och sen är resten små siffror. Datorn blir extra sen när Aftonbladet TV, Youtube och liknande är uppe. Konstigt, har inte gjort så förr.
Har letat bland inställningarna men hittar ingen avstängning av flash. Var finner man den?

  • Medlem
  • 2011-01-29 19:20
Ursprungligen av korthoga:

Hårddisken är långt ifrån full. Har cirka 60gb ledigt på den. Tar jag upp aktivitetskontroll (den du menade?) så får jag fram till att det som tar mest minne på datorn är flashen i Safari på 400mb. Inget annat är vad jag kan se onormalt. Safari och iTunes ligger på cirka 150 vardera. Sen är där några på 15mb och sen är resten små siffror. Datorn blir extra sen när Aftonbladet TV, Youtube och liknande är uppe. Konstigt, har inte gjort så förr.
Har letat bland inställningarna men hittar ingen avstängning av flash. Var finner man den?

Har du uppdaterat till senaste versionen av flash?

Vet inte om jag hade 10.1 innan eller inte...nu har jag i alla fall! Får se om det blir någon skillnad! Annars får jag formatera den och satsa på en med 4gb i minne istället.

  • Medlem
  • 2011-01-30 04:19

Kör en reparera behörigheter också, kan hjälpa till.

1
Bevaka tråden