Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ska jag hantera musiken?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Varberg
  • 2011-01-29 09:00

Hej jag har suttit och letat efter detta ett riktigt bra tag och nu orkar jag inte leta mer.

Min fråga är hur jag ska hantera min musik på datorn. Vill köra allt via itunes och vill att den ska sköta allt. Just nu har jag musiken i en mapp som jag sen har lagt till manuellt i itunes och sen så lägger jag själv in ny musik som jag får. Hur funkar det om man har itunes inställt på att skapa egna mappar för musiken i itunes media? Alltså jag vill börja om från början och göra allt enkelt och att det blir rätt:)

Åååå shit va svårt det är att skriva en fråga som man egetligen har massa frågor på men vi börjar så här så frågar jag vidare efter hand

Nu är det så att jag kör PC hoppas inte det blir några problem för jag hittar inget annat var jag kan ställa min fråga. Har Iphone 4

Jag har inte en aning om det fungerar annorlunda i windows, men i macens iTunes lägger jag in musiken (drar in den i fönstret) eller menyval Lägg till i bibliotek och sen sköter iTunes resten. Mappar etc struntar jag i, det sköter den själv.

Så, om du har all musik i en mapp, välj "Lägg till i bibliotek" (jag hoppas det ser likadant ut i windowsversionen) så sköter iTunes resten!

  • Medlem
  • Varberg
  • 2011-01-29 10:10

Om man har i kryssat rutan där det står kopiera filer till mappen Itunesmedia Kan jag då ta bort min gamla mapp med musik så jag bara har ett ställe där musiken är?

Och hur ska jag göra för att liksom börja om med allt för jag en gång la in musiken bockade jag av den där rutan som jag skrev om ovanför

Har du kryssat i att itunes hanterar musiken så kommer all din musik läggas under "musik" -> "itunes" -> "itunes music". Där kommer all din musik ligga. När den gör det är det bara och radera dina gamla mappar!

Så är det på windoze så är det på Mac.

Som svar på andra frågan hade jag nog raderat all data i i itunes systemet för att undvika dubbletter eller liknande "fel". En ny fräsch start på livet

  • Medlem
  • Varberg
  • 2011-01-29 10:35
Ursprungligen av wilhelmsson:

Har du kryssat i att itunes hanterar musiken så kommer all din musik läggas under "musik" -> "itunes" -> "itunes music". Där kommer all din musik ligga. När den gör det är det bara och radera dina gamla mappar!

Så är det på windoze så är det på Mac.

Som svar på andra frågan hade jag nog raderat all data i i itunes systemet för att undvika dubbletter eller liknande "fel". En ny fräsch start på livet

Det var lite det där med en ny fräsch uppstart som jag var riktigt sugen på.

Men hur gör jag det? Kan jag ta bort bara musiken eller måste jag ta bort allt?

Följ stegen jag skrev i inlägget innan.

När du gjort det så BORDE... BORDE musiken kopieras över till itunes music mappen, har aldrig gått till väga på det viset, men det enda sättet att bekräfta att det fungerat är att följa stegen, koll i itunes music mappen om låtarna ligger där! Låtarna kommer ha andra namn och vara uppdelade i mappar, men då vet du iaf att musiken ligger där!

Ett till steg är att flytta din gamla musik till en annan mapp på datorn för att sedan testa att spela en låt i itunes och kolla om låtarna går och spela. Funkar det inte är allt okej och du kan radera din gamla musik mapp!

Detta inlägg byggs på att du inte vill starta om itunes på ny kula.

1
Bevaka tråden