Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur installera tjuvladdat system?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nyköping
  • 2011-01-29 01:27

Hejsan alla mac:are! För ett par veckor sedan köpte jag en Powerbook G4 här på forumet men har inte fören nu börjat jobba med den. (är en total pc användare, så förstår istortsätt ingenting utav denna maskin)

Men jag har nu listat ut att min G4 klarar av OS 10.5.6 och har därför laddat ner den för att sedan bränna och installera denna på min Powerbook. Jag tänker göra allt jobb via min PC då jag inte får Internet att fungera på booken.

Jag har laddat ner OS 10.5.6 men hittar ingen lösning på mitt problem - *Att bränna filen som är på 7 gb för att sedan kunna boota och installera den på min Mac*. Att bränna en Dmgfil från windows är nog inga problem, men att få ner den på en vanlig DVD (4,7GB) är ju helt omöjligt. Och Powerbooken klarar ju knappast DL skivor... Så hur gör jag?:tveksam:

- Kan jag installera från ett USB minne?
- Möjlighet att splitta på filen och installera med två skivor?
- Övriga alternativ?

Så hemskt tacksam för svar!

Mvh.

Forumets policy är att vi inte ska hjälpa folk med frågor och problem som handlar om nerladdad piratprogramvara.

Om du vill installera 10.5, så får du köpa en sådan skiva. Den finns tyvärr inte i butik längre, men kan fortfarande köpas direkt från Apple. Eller köp en begagnad skiva.

Jag stänger tråden tills vidare. Återkom gärna med fler frågor kring installationen när du har en riktig skiva.

/Mod

***

Ändrar rubriken till något som beskriver frågan. Ändra till ngt annat när frågan gäller en äkta systemskiva.
Baron, mod

Senast redigerat 2011-01-29 11:33
1
Bevaka tråden