Officestore i Gävle slutar sälja privat.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Min frus systemet skulle in och handla en dator idag på Officestore i Gävle, men när hon kom in så sa dom att dom höll på slå igen och ska flytta, samtidigt så slutar dom sälja till privata. Kan de vara så att Mediamarkt har slagit tu dom så att det inte är någon förtjänst längre? Någon som vet nått om detta?

Tittar man på deras hemsida (Office Store Gävle 026-10 64 90) så ser man inte något som tyder på att dom lägger ner sin privata verksamhet.

Tråden flyttad från Loungen till "Köpa Mac".

Ett offtopic-inlägg raderat.

/Mod

• Medlem
  • Halmstad
  • 2011-01-27 11:36

Utan att ha allt för stor erfarenhet av frågan ställer jag mig tveksam till en sådan strategi. Inom proffsfoto-branchen - som har haft det svårt sedan digitaliseringen -. har det funnits försök att mota pöbeln i dörren med "endast fakturakunder" och liknande. Jag tror både Voxon och YFO i Göteborg försökte med det ( i alla fall Voxon). De är borta idag.

Jo jag känner lite så också att man skjuter sig själv i foten då man gör detta, men dom kanske har fått för hård konkurrens plus att dom inte säljer iPhone (misstänker jag).
Tyvärr så har dom blivit sämre där nere efter dom bytte personal, så man det kanske är att kundkretsen har övergivit dom då man inte alls fick någon trevlig känsla när jag var där senast..

Men de är ju bara jag som spekulera.

Det är därför jag alltid försöker köpa av de små (så länge jag inte behöver betala löjliga kostnader).

Jag köpte Canons 50mm f1.8 lins för 995kr på Japan Foto när MediaMarkt tar 100kr tror jag...
Köpte tvn från Expert för att de anställer folk som vet vad de pratar om.

Jagar man varenda krona när man köper sådana här grejer finns som sagt bara Elgiganten och MediaMarkt kvar och då blir det inte roligt.

1
Bevaka tråden