Köpa ny eller gammal version av MBA

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tänkte köpa en MBA 13" men jag känner mig osäker på om jag skall köpa en av förra generationen med 2MB ram, 2,13 GHz pricessor och 128GB HD, eller om man skall gå på en av den senaste generationen. Vad skiljer dessa två åt?

Du köper den som du tycker passar dig bäst.

Vassegod.
New Macbook Air (2010) vs Old Macbook Air (2008)

Du ska definitivt ha senaste generationen!

• Medlem
  • Umeå
  • 2011-01-26 10:32
Ursprungligen av Björnström:

Du ska definitivt ha senaste generationen!

Håller med Björnström.
Beställ den med 4GB internminne också så slipper du ångra dig i framtiden.

Det enda jag verkligen saknar i nya Air är det bakgrundsbelysta tangentbordet.
Otroligt dumt att ta bort det!

• Medlem
  • International user
  • 2011-01-26 13:15
Ursprungligen av zMac:

Håller med Björnström.
Beställ den med 4GB internminne också så slipper du ångra dig i framtiden.

Det enda jag verkligen saknar i nya Air är det bakgrundsbelysta tangentbordet.
Otroligt dumt att ta bort det!

Håller med helt och hållet. Köp den nya om du känner att din ekonomi håller för det. Kör dessutom på 4 GB Ram så har du en dator som håller länge (går ej att uppgradera i efterhand). Personligen skulle jag dock köpt 11" då jag reser mycket.

Skulle jag köpa 13" så skulle jag hellre gå på Macbook Pro vilket jag sitter på nu. Känner att den mer är en allround dator medan Macbook Air är ett komplement till en annan dator. Hur som helst är MBA en grym maskin trots att den saknar bakrundsbelyst tangentbord vilket jag iaf värdesätter rätt högt.

Jag har datorn varje dag i ryggsäcken, där jag släpar den mellan plugget och biblioteket, hemmet. Jag behöver i och för sig bara 1366x768 i upplösning för att fylla mina behov så en 11" kanske funkar. 4GB verkar vara den allmänna rekommendationen, men bör man välja 1,6 GHz processorn eller räcker 1,4 GHz som är standard? Det mest processorkrävande jag gör är att titta på streamad tv, typ SVT Play och liknande, annars blir det bara Office och surfande.

• Medlem
  • International user
  • 2011-01-26 22:45

4GB minne absolut. Det låter som att 1,4Ghz skulle räcka för dig - med undantag för Flash kanske? Nån som kör 1.4GHz med Flash påslaget och kan kommentera? SVT Play är väl inte direkt blytung?
Kläm och känn på en 11" och en 13" innan du köper. För mig kändes 11-an trång på höjden. Men alla gillar ju som bekant olika...

1
Bevaka tråden