Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan AirPort Extreme ersätta nuvarande router/modem?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej !

har precis blivit medlem och är osäker på om mitt inlägg skall vara här

Har precis köpt en IMac, den är helt suverän :). Jag har även köpt en AirPort Extreme som jag tänkta installera, måste jag köpa ett modem eller finns det inbyggt i AirPorten?
Nu har jag en router med inbyggt modem som krånglar måste starta om routern flera gånger per dag,

Mvh// Klevbom

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2011-01-25 23:33

Inget modem (vare sig till ADSL, ISDN, kabel eller något annat) i AE:n. Den kräver en existerande Ethernetkontakt. Kontakta din internetleverantör om hur din anslutning fungerar.

Ursprungligen av Klevbom:

Hej !
har precis blivit medlem och är osäker på om mitt inlägg skall vara här
Har precis köpt en IMac, den är helt suverän :). Jag har även köpt en AirPort Extreme som jag tänkta installera, måste jag köpa ett modem eller finns det inbyggt i AirPorten?
Nu har jag en router med inbyggt modem som krånglar måste starta om routern flera gånger per dag,
Mvh// Klevbom

Hej Klevbom! Välkommen till 99.se.

Detta beror lite på vad du har för typ av internet. Om du måste ha modemet som finns i din router så kan du inte bara använda dig av din nya AirPort Extreme. Har du däremot internet via fiber och ett vanligt uttag för ethernet så räcker det normalt sett med att du flyttar din ethernetkabel från din krånglande router till din nya AirPort Extreme. Du måste alltså ge oss mer information - om du inte löser det utifrån vad jag nyss har skrivit som svar.

Hoppas att det ordnar sig för dig!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-01-26 13:47

Dom vanliga frågorna: vilken operatör, märke och modell på modem/router? Och måste du starta om din router flera gånger/dag så låter det mer som ett inställningsproblem i modem/router eller att enheten rent av är defekt. Har du garanti? Ingick enheten i abb?

Ursprungligen av Klevbom:

...har precis blivit medlem och är osäker på om mitt inlägg skall vara här...

Jodå, tråden ligger bra här. Men tänk på att sätta tydliga rubriker när du startar trådar.

Jag har förtydligat rubriken nu.

/Mod

Tack för hjälpen nu fungerar det med hjälp av modem TP Link, man skall tydligen inte lyssna på vad försäljarna på Mediamarkt säger, de påstod att man inte behövde ett modem. har även fått skrivaren att fungera. nu har vi bara PS3 och några Windows maskiner kvar typ 4st och våra IPhone.

1
Bevaka tråden