Ryckig mus iMac

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Vet inte om detta är rätt forum eller tråd för detta. Men jag chansar.

Jag har en Imac köpt i sep 2010. Och detta är mitt ABER.
Muspekaren rycker som om det inte vore någon morgondag. Alltså "sticker iväg" på måfå.
Har testat både magicmouse och usb mus, har även testat olika musmattor och utan musmatta.
Och inget hjälper.
Har ett externt ljudkort från Digidesign (Avid), som jag eventuellt kan koppla till problemet.
Installerade det när jag köpte datorn, funkade utmärkt på min macmini, när jag avinstallerade det för att se om detta var felet, verkade musen ok ett tag.
Nu har jag, dum som jag är, hittat nya drivare till kortet som ska vara kompatibla med Snowleopard, som dom gamla egentligen inte var men kortet spelade på bra ändå.
Och tro det eller ej, installerat dem. Allt var bra i någon vecka. Kortet fungerade och musen var ok.
Men så idag börjar muspekaren dra iväg på upptäcksfärd igen. Jag avinstallerar kortet som jag gjort tidigare och reparerar skivbehörigheter, men muspekaren är lika bångstyrig.
Kan det vara någon koppling mellan ljudkortet och musproblemet. Eller är det något annat som kan vara galet?
Skulle vara tacksam om någon kunde svaret på denna gåta.

Har du samma problem om du loggar in som en annan användare? Har du testat "säker start" genom att hålla ner shift vid uppstart?

Tack för ditt svar hummel.
Jag har inte testat säker start. Men loggat in som annan användare. Jag har till och med blåst ur datorn och intallerat om osx.
Men nu till det roliga..
Det var min andra bildskärm som var problemet.
När den inte är påslagen men ikopplad i Imacen så blir musen ryckig. Om jag slår på skärmen eller rycker kabeln så blir musen som den ska igen. Men eller utan mitt ljudkorts som jag trodde var baoven..
Men det är fortfarande ett aber att jag inte kan använda imacen utan att använda den andra skärmen.. Det är ju inta alltid som jag vill använda den.
Någon som vet varför den gör så?

1
Bevaka tråden