Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur påverkas prestanda av bildskärmsdubblering?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I jakten på prestanda när det gäller rörlig bild (läs 1080p) undrar jag om det är någon som vet om det är snabbare att köra två skärmar eller köra bildskärmsdublering eller bara köra ut till en skärm (projektor/TV)?

Jag tror inte det gör någon prestandaskillnad faktiskt!

Två skärmar eller bildskärmsdubblering kommer gå lika långsamt. En skärm kommer gå snabbare (färre pixlar att rendrera).

Senast redigerat 2011-01-26 10:31
  • Medlem
  • Täby
  • 2011-01-26 10:03

Det måste ju bero på hur gammal datorn/grafikkortet är. Om den precis klarar av att leverera 1080P på en skärm så kanske det tar lite för mycket på kortet att leverera bild på två skärmar sammtidigt.

Har du en någolunda ny dator så tror jag inte du märker av någon skillnad i prestanda hur du än ställer in det.

Tack för era inlägg.

Det rör sig om senaste Mac Mini med Intel Core 2 Duo och NVIDIA GeForce 320M Grafikprocessor. 8 GB Ram SO-DIMM DDR3 1333 MHz.

Upplösningarna jag kör är som följer:
1920x1200 - på Apple aludisplay
och 1080p/60 Hz på full HD-projektor.

Om jag förstår dig rätt Björnström, så skulle det vara snabbare att bara mata ut via en videoport.
Är det rimligt att räkna med att belastningen blir hälften så tung när man ska rendera en skärm eller är jag bara okunnig?

1
Bevaka tråden