Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone 5 - spekulationer och rykten

Tråden skapades och har fått 1144 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Tranemo
  • 2011-07-02 17:22
Ursprungligen av rikard.agren:

En bumpad 4:a och en helt ny 5:a känns väl inte helt omöjligt?

Jo, vad skulle poängen med det vara?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-07-04 14:33

Hmm, SGS?

  • Medlem
  • 2011-07-04 14:43
Ursprungligen av zinned:

Hmm, SGS?

Samsung Galaxy S som redan omtalats i tråden?!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-07-04 14:45

Ah, då är jag med Dessa förkortningar...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-07-05 12:03

Undrar varför de byter tillverkare av 5:an? Kanske för att Foxconn ska orka med att tillverka iPad 3 samtidigt som de fått order på 5 miljoner iPad 2?

De här var ganska snygga, och ligger väl i linje med de senaste ryktena:

iPhone 5 mockups look just about right… | 9to5Mac | Apple Intelligence

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-07-08 08:46

Jag skulle verkligen gilla om den blev lite tunnare. Får vi det, tror ni?

Ingen aning men skulle inte heller ha något emot en något tunnare - jag är en "sucker" för tunna telefoner.
Är dock inte säker om jag vill ha det om det innebär att telefonen blir "längre/bredare". Är definitivt ingen fan av 4.3" telefoner:)

Spänningen ökar...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-07-08 11:26
Ursprungligen av BlackSmp:

Spänningen ökar...

Lite vemodigt det här; Sommaren vill man ju skall vara så lång som möjligt - men ändå längtar man så till september

Neeeej!!!
Har ju ställt in mig på iPhone 5 i september. Orkar inte vänta längre!

Hoppas det kan tas med en nypa salt!

ALLA rykten kring Apple kan tas med en nypa salt...

  • Medlem
  • 2011-07-14 21:24
Ursprungligen av Capeman:

ALLA rykten kring Apple kan tas med en nypa salt...

Och följer man kommentarerna till artikeln, så låter det ännu mer osannolikt...

"Bekräftelse" är kanske väl starkt ord?

Vi får väl se när telefonen presenteras.

Ännu en designspekulation.. Ska bli spännande att se den färdiga produkten

http://www.iClarified.com/16218

Dags att lägga ner tråden då.

Finns det någon trovärdig källa på att det ska presenteras något i September?

Min 3Gs börjar verkligen bete sig konstigt nu och jag gillar inte deignen på iP4. Till september kan jag nog klara mig om jag ger luren lite hjärt- och lungräddning, men om det inte kommer något förrän i februari är det nog kört.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-07-27 15:10
Ursprungligen av MrSinatra:

Finns det någon trovärdig källa på att det ska presenteras något i September?

Min 3Gs börjar verkligen bete sig konstigt nu och jag gillar inte deignen på iP4. Till september kan jag nog klara mig om jag ger luren lite hjärt- och lungräddning, men om det inte kommer något förrän i februari är det nog kört.

AT&T Reportedly Prepping for iPhone Launch in 'Early to Mid-September' - Mac Rumors
Apple Retail Increasing Staffing in U.S. for August-September Too - Mac Rumors
Apple Increasing iPhone Retail Staffing From August Through October - Mac Rumors

Vet inte om Gruber räknas som trovärdig, men han har skrivit så här:

Citat:

Kelvin Soh, reporting for Reuters:

Citat:

Apple’s next-generation iPhone will have a faster processor and will begin shipping in September, three people with direct knowledge of the company’s supply chain said.

The production of the new iPhone will start in July/August and the smartphone will look largely similar to the iPhone 4, one of the people said on Wednesday.

Pretty much just common sense: if you think about it. Apple pretty much came right out (via off-the-record back channels) and told the press there would be no iPhone 5 announcement at WWDC this year. If the iPhone 5 were coming out in June or even July, surely they’d announce it at the WWDC keynote. So it’s not coming in June or July. And nothing ever gets released in August. And Apple always has a big September event for iPods where a new iPhone announcement would be perfect. So, September. I’d bet on it.

★ Wednesday, 20 April 2011

Daring Fireball Linked List: Reuters: Apple to Ship New iPhone in September

Det spekuleras överallt om iPhone 5 i september, men man vet ju aldrig på förhand

Jag hoppas iallafall. Sitter nämligen i samma situation med en 3Gs som är på upphällningen. Hade suttit fint med en iP5

Ursprungligen av Knutsson:

Vet inte om Gruber räknas som trovärdig, men han har skrivit så här:

Daring Fireball Linked List: Reuters: Apple to Ship New iPhone in September

Det spekuleras överallt om iPhone 5 i september, men man vet ju aldrig på förhand

Jag hoppas iallafall. Sitter nämligen i samma situation med en 3Gs som är på upphällningen. Hade suttit fint med en iP5

Efter att ha läst det där känns det som att det är 4S snarare än iP5 som kommer i september. Det är formen på telefonen jag inte gillar och om den inte kommer att ändras nämnvärt kan jag lika gärna slå till nu.

Hoppas att det bara blir en liten speedbump, vi beställde just 5 st till firman

Ursprungligen av rikard.agren:

Hoppas att det bara blir en liten speedbump, vi beställde just 5 st till firman

Nej jag hoppas det blir en rejäl bump, Börjar nämligen tröttna på 3Gsen och planerar investering i höst

Hoppas på något i stil med:
Aluminum "unibody" iPhone 5 in 2011? | io101.org
eller
iPhone 5 Gets Tapered Design, Larger Screen, Gesture-Sensitive Home Button? | MacTrast

Hellre den senare av dem.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-07-28 10:22

Och lite till om att det blir i September, Google Översätt

Ursprungligen av zappee:

Och lite till om att det blir i September, Google Översätt

Beställningsfingret är laddat.

Jag har bytt iPhone varje gång det kommit en ny. I år ser det ut som jag måste bryta trenden. Det suger att vara student ibland...

  • Medlem
  • 2011-07-28 11:22

De rykten som gör gällande att den nya iPhonemodellen kommer ha en ny kamera, med blixten fördelaktigt i högra hörnet istället för intill kameralinsen som tidigare, gör fortfarande att jag ställer mig lite skeptisk till de senast postade mock-up-bilderna i tråden...

Nu har det dykt upp nya bilder på vad som sägs vara nästa iPhone - iPhone 4S

http://www.iClarified.com/16245

Bevaka tråden