Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone 5 - spekulationer och rykten

Tråden skapades och har fått 1144 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av acke:

Finns väl ingenting som inte säger att iPhone 5 kommer i sommar men kommer med iOS 4.4?

Ja, det är ju liksom två skilda rykten i farten, det enda säger bara att WWDC är fritt från hårdvara. Jag lutar åt att det stämmer. Men det utesluter ju inte ett separat iPhone-event under sommaren och en release med t.ex. 4.4.

Det andra säger att iPhone 5 inte kommer i sommar utan senare. Antingen i september eller först 2012. Jag har väldigt svårt att tro de skulle vänta till 2012, jag tror faktiskt hellre de lanserar en klen uppdatering än ingen alls 2011.

Jag ser en liten, liten, fördel med om det inte kommer en iPhone 5 i år. Då kan jag för första gången i mitt liv behålla en telefon i mer än ett år och ända ha det senaste.

hoppas verkligen att man inte får för sig att göra en ipod touch av iphone 5an vad gäller designen... den är ju för jävla snygg som den ser ut idag? klart iphone 5 kommer ut i september, vad skulle jag annars köpa för telefon?

Kan en lansering i september istället för juli leda till stöd för 4G? Vissa verkar tro det: iOS 5 to Offer Significant Voice Integration? Fall iPhone 5 Launch Opens Door to LTE? - Mac Rumors

  • Medlem
  • 2011-03-30 11:37

iOS 5 i juli. Iphone 5 i september. Så!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-30 20:05
Ursprungligen av lufra:

iOS 5 i juli. Iphone 5 i september. Så!

Knappast iOS lär inte släppas INNAN WWDC...

Ursprungligen av zappee:

Knappast iOS lär inte släppas INNAN WWDC...

Nej, WWDC är i juni, lufra skriver "iOS 5 i juli".

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-30 23:33
Ursprungligen av theplague:

Nej, WWDC är i juni, lufra skriver "iOS 5 i juli".

Jo, men normalt kommer developer 2-3 månader innan så det låter tajt.

Ursprungligen av zappee:

Jo, men normalt kommer developer 2-3 månader innan så det låter tajt.

Du menar att iOs 5 presenteras iom WWDC, man skickar ut första betan, sedan ca 3 månader senare(september) kommer releasen, kanske i samband med iPhone 5?
Låter rimligt.
Personligen väntar jag på iPhone 5 så jag tycker inte om en ev sådan förskjutning av deras releasecykel.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-31 08:53
Ursprungligen av theplague:

Du menar att iOs 5 presenteras iom WWDC, man skickar ut första betan, sedan ca 3 månader senare(september) kommer releasen, kanske i samband med iPhone 5?
Låter rimligt.
Personligen väntar jag på iPhone 5 så jag tycker inte om en ev sådan förskjutning av deras releasecykel.

Ja, typ. Låter som deras normala tidsplan.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-03-30 12:02

Pyttsan.. nu fick jag svårt att besluta om jag kan vänta. Jag sitter med en 3G som har problem med lås-knappen (man får trycka 10-15 gånger innan det tar). Det är långt till september.. känns segt att köpa 4:an nu när jag varit helt inställd på att kunna köpa 5:an i juni...

Ser ut som att jag får köpa mig en 4:a då det nu ser ut som att iphone 5 dröjer ett tag till(No Hardware Announcements at WWDC 2011?). Positivt är ändå att den äntligen kommer i vit under april - maj,

8 MP kamera?

Stringer told The Wall Street Journal's Walt Mossberg in an interview that a Sony camera sensor plant in Japan had been damaged by last month's earthquake, delaying shipments of sensors to Apple.

However, Sony does not currently provide image sensors to Apple, prompting speculation that the electronics giant could be set to provide a higher-resolution camera for the next iPhone. OmniVision has been Apple's camera supplier for the 5-megapixel camera on the iPhone 4 and the 3.2-megapixel sensor for the iPhone 3GS.

Stringer's slip-up has led some to believe that an earlier rumor suggesting Sony would take over for OmniVision in providing an eight-megapixel sensor is indeed accurate. In February, an analyst claimed that OmniVision would be unable to produce an eight-megapixel sensor in time for the launch of the next iPhone and that Sony would step in to for at least the first wave of orders.

According to the report, Sony's eight-megapixel sensor, which is used in the Sony Ericsson Xperia Neo, would suit Apple's needs because it has a CMOS sensor for low light situations.

Källa
AppleInsider | Sony boss reportedly reveals Apple's plans for 8MP iPhone 5 camera - rumor

Personligen tycker jag 5 MP räcker om optiken och kvaliten i kameran är mer än vad man vanligen pressar ur en mobilkameras storlek, men det är ju också en pappers spec fråga så kanske en 8MP full HD inspelning kan bli det som apple satsar på tillsammans med en Imovie app som redigerar full HD H.264 dvs utan konvertering? Men jag tror Iphone 5 dröjer till efter sommaren, kanske blir ett special event?

Vad gäller kameran så är snabbhet och linskvalite och stötokänslighet (antiskak) något som skulle vara bättre att satsa på jämfört med mer pixlar om man vill öka möjligheten att ta bättre bilder. De nya LED blixtarna kan säkert spetsas till..

5MP räcker som sagt länge och är dessutom teoretiskt sett lättare att tillverka utan en massa brus.

Vad tror ni? Blir det en 8MP med full HD videoinspelning i Iphone 5?

ELLER kommer det ett RAW format?

Fan den får ju inte bli försenad! Jag ska ju ha en 5:a som 30-årspresent!! Har ju fixat tält plats utanför telia o allt...

Försenad och försenad, man har ju inte nämnt något släppdatum än.

Brukar de göra det? (Ja jag är helt novis på det här området..enlighten me please)

Ursprungligen av klarabara:

Brukar de göra det? (Ja jag är helt novis på det här området..enlighten me please)

Ja, de brukar nån månad i förväg lansera släppdatum för olika länder. Vanligtvis på WWDC(som hålls i början av juni) i fallet med iPhone, men nu ryktas det att iPhone inte är med där.
Hur som helst, inget släppdatum finns ännu för iPhone 5(om den nu heter så, det vet ingen heller).

  • Medlem
  • International user
  • 2011-04-12 23:18

Senaste ryktet är väl att de presenterar den i september.

Får se hur länge jag kan hålla mig..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-18 22:30

Då blir det nog definitivt att vänta på iPhone 5 och behålla sin 4 ett tag till.

Jag tror det handlar om segmentering. Apple har inte gjort klart sin finala uppställning inom mobiltelefon segmentet av deras portfölj. Helt enkelt, vad som varit kommer att förändras och det kommer synas i deras bredare utbud - kanske

Ny design 2012 måste vara något i hästväg om det skall hänga med övriga spelares portföljer a la 2012 annars dröjer det inte länge innan apple är en nischspelare på visserligen gigantisk spelplan men nischspelare blir dem. Inte mig emot. Jag skulle inte köpa en produkt för att företaget är stort. Gilla produkten kommer före. Eller så är det något i hästväg och då blir det inte lätt att ge sig på att konkurrera med apple. Nokia+ MS kanske är halvt mogna för det slutet 2012?

Iphone får gärna ha Full HD inspelning av världsklass och en 8MP kamera i samma klass och så kan den så klart hantera RAW...Samarbete med var det canon? kan indikera detta.. Hur som helst iphone 5 kanske blir en interim lösning, frågan är om kunden bryr sig i allmänhet? Ny iphone kommer ändå att sälja på IOS grunden och infrastrukturen bakom. Apple har inte varit på marknaden mer än sen 2005-2006. De har tid att fundera en hel del extra och numera en rejält massa pengar att stödja detta funderande. Så gott som alla andra måste släppa något "nytt" med en android plattform och med uppseglande styrtrådar från google som kan göra själva innovations processen ganska kort. Apple gör vad de vill. Det är en tydlig skillnad.

Jag slirade till lite men det om iphone 5 tyckte jag var ganska insiktsfullt

Hoppas...då jag inte ska uppgradera föränn nästa sommar/höst :-).

Ursprungligen av Zimmerman:

Hoppas...då jag inte ska uppgradera föränn nästa sommar/höst :-).

Den svenska missunnsamheten ska aldrig frånvara

Senast redigerat 2011-05-20 17:11

Och jag är inte ens svensk :-D.

Ursprungligen av theplague:

Den svenska missgynnsamheten ska aldrig frånvara

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-04-19 10:39

Haha, faktiskt kul den

DN säger att det ska komma en femma i september...
http://www.dn.se/nyheter/varlden/iphone-5-slapps-i-september

...och DN.se har alltid rätt, sådeså!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-23 09:53

Hm... ska den se ut sådär får det nog bli en fyra istället.

Bevaka tråden