Kan man ha en 5meter lång usbsladd till tangentbordet?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Använder mig av apples egna tangentbord inkl.. förlängningssladd (USB) undrar ifall man typ kan ha en 5 meter lång förlängningssladd till tangentbord och mus?

• Medlem
  • 2003-08-25 11:06

Jag tror inte det, du måste nog ha en hub med ström på halva vägen ungefär. Upp till tre meter borde nog fungera. Finns det fem meter långa USB-sladdar?

Det här http://www.byterunner.com/cgi-bin/cart.cgi?store=byterunner&category=USB+Repeater+Cables&exact_match=exact kanske är något?

Testa annars att söka på usb extension cable mac os x i Google. Det gjorde jag.

Clas Olhsson har USB-förlängare. Funkar utmärkt till skrivare i alla fall.:)

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-08-25 13:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av macgunde
Använder mig av apples egna tangentbord inkl.. förlängningssladd (USB) undrar ifall man typ kan ha en 5 meter lång förlängningssladd till tangentbord och mus?

Enligt standarden för USB så ska det fungera upp till fem meter. Sen blir det problem (om man inte köper förstärkare eller motsv. utrustning förstås).

• Medlem
  • 2003-08-26 19:00

Har lång sladd på jobbet vilket medför den intressanta featuren att det inte går att stänga av datorn med musen... Datorn startar bara om... Så man får stänga av, slänga sig bakåt på kontorsstolen och trycka in avstängningsknappen på macen för att stänga av... Annars funkar allt okej!

1
Bevaka tråden