Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har jag pajjat min dator??

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-01-24 19:10

Gaah!

Behöver er hjälp, under några veckors tid har min goa dator krånglat lite, pekplattan har ballat ur lite och vill inte alls funka som den ska, ibland inte alls, tänkte att det kunde ha med min dotter att göra, hon kan ha spillt nåt etc, men sen började den plötsligt funka finemang igen, tills för några dar sen då den la av igen. Och nu till det hemska då: Idag när jag satt o surfade och hade mailen öppen så låste sig hela datorn, #timglascirkeln" kom upp och det hela slutade med att jag fick stänga ner hela skiten på onknappen...
När jag försöker starta upp den igen försöker den starta som vanligt men det enda som kommer upp är en gråblå bakgrund och mitt på en liten mappikon med ett härligt frågeteckan på...

Vad betyder det? har startat om flera ggr men samma sak varje gång...dör lite smått här hemma...:confused:

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-01-24 19:11

Kan tillägga att den lilla mappen med frågetecknet blinkar oavbrutet tills jag stänger av datorn på knappen igen...

Sara

Det du kan göra är att du testar att återställa NVRAM och PRAM. Slå av datorn och när du startar upp så håller du nere följande knappar: Command, Option, P, and R.

Om detta inte fungerar så har du väl två alternativ:

Du testar att installera om Mac OS X helt och ser efter om det hjälper. Eller så lämnar du in datorn.

Något mer än så kan jag inte tänka på, men det kanske är fler som har idéer!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-01-24 19:26

När mappen med frågetecken kommer upp, så är det hårddisken som har brakat ihop.
Antingen kan du formatera och installera om, ellers så måste du byta hårddisk.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-01-24 19:34

Uschamig, det låter ju inget vidare...
Tack för tipsen so far! Får nog bli att lämna in den hur som helst då, iomed problemen med styrplattan i kombination med detta...

Blääää:(

Ursprungligen av Lucca:

Uschamig, det låter ju inget vidare...
Tack för tipsen so far! Får nog bli att lämna in den hur som helst då, iomed problemen med styrplattan i kombination med detta...
Blääää:(

Lycka till.

1
Bevaka tråden