Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac App Store och kontorättigheter?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Segeltorp
  • 2011-01-22 15:52

Hej alla!
Jag undrar om det är så att man köper sina program till macen via mac app store är de då bundna till kontot? Till exempel jag och min far delar dator och har olika itunes-konton, vi använder ibland samma program och ibland inte, måste vi köpa alla program på samma konto om för att vi båda ska kunna använda det utan att logga in på köparens konto?

Någon som testat?

Ps jag hoppas jag lagt denna tråd på rätt ställe och jag lyckades inte hitta någon tidigare tråd i detta ämne.

  • Medlem
  • Segeltorp
  • 2011-03-31 13:34

Så nu har jag tagit reda på detta själv. Man kan köpa och använda appen via någon annans konto, men vill man uppdatera så måste man ha de kontouppgifterna redo.

Kan tillägga att vissa program kräv att man loggar in med sitt apple-id innan de startar.

Senast redigerat 2011-04-14 06:21

Hoppas det är okej om jag lånar tråden lite, då det är lite samma.

Om jag köper ett program på min iMac, kan jag då ladda ner det gratis på min macbook pro med samma konto? Eller hur funkar det?

Ursprungligen av yabbah:

Om jag köper ett program på min iMac, kan jag då ladda ner det gratis på min macbook pro med samma konto? Eller hur funkar det?

Svar ja.

Ursprungligen av Capeman:

Svar ja.

Och det gäller även om jag köper OS X Lion när det släpps i mac app store, då kan jag med ett inköp installera det på mina 2 macar?

Ursprungligen av yabbah:

Och det gäller även om jag köper OS X Lion när det släpps i mac app store, då kan jag med ett inköp installera det på mina 2 macar?

Det har jag ingen aning om, och antagligen ingen annan heller.

Misstänkte de, får kolla när det släpps helt enkelt.

1
Bevaka tråden