Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har hårddisken gått sönder på min PowerMac G4?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-01-22 15:50

Behöver hjälp. Har två hårdiskar i min g4 mdd dual 1.25. Den ena 250gb där jag har musik
och inte osx försvann från deskboard, men den finns i skivverktyg och jag har kollat och lagat
och det står att den är hel? Har försökt att kopiera till extern hårdisk men det står fel på; in ut matning. Är den paj? eller .

Tacksam för råd.

Om den inte syns på skrivbordet kan du montera den med hjälp av Skivverktyg, samma program som du antagligen kollade den med.

Men sen säger du att det inte går att kopiera något från den? Och det har gått tidigare, men du har inte gjort något speciellt med disken? Är det Mac OS-format på bägge, så du inte sitter med en FAT- eller NTFS-disk menar jag

"Fel på in-/utmatning" är ju ett rätt luddigt felmeddelande. Det kan vara fel på ena disken, andra disken, eller datorn.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-01-23 11:46

I skivverktyg så finns det två ikoner på hårddisken, en med nr och sånt och en som jag döpte till musik. Ordet musik står nu mer med
en suddig text och inte en skarp som förut, jag har kollat och lagat båda och det kommer upp att den är okej på båda, men på den som jag har döpt till musik finns ingen beskrivning om hur mycket det finns kvar på den tex.
Min andra hårddisk ser likadan ut en ikon med nr och namn och en ikon med namn som jag hittat på men den har beskrivning.

Hoppas ni fattar!
PA

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-01-23 14:26

Näh.... Är musik indragen lite grand jämfört med hårddiskens ikon?
Hårddiskens ikon är i så fall den fysiska hårddisken, medans musik är en partitionera på den hårddisken. Och är den "suddig" kan det bero på att den inte är monterad.
Klicka på den och välj Montera (Mount) i menyn där uppe.

1
Bevaka tråden