Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS - eget forum under operativsystem?

Tråden skapades och har fått 68 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Exakt, känns inte som det borde vara ett så omöjligt projekt att införa. Surt...

Dags att göra något åt detta? Tar ungefär 1min att skapa ett nytt forum, max.

Dåligt att det inte är ordnat faktiskt.. Riktigt dåligt, passar nästan i surtråden.

Deja vu...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-08 21:28

Ja jisses...är det en milslång beslutsprocess att lägga in ett nytt forum eller?! Kom igen, vad är problemet egentligen?

Det sjuka är att ingen av de behöriga administratörerna uttalar sig alls i frågan.

Ursprungligen av zinned:

Ja jisses...är det en milslång beslutsprocess att lägga in ett nytt forum eller?! Kom igen, vad är problemet egentligen?

Det sjuka är att ingen av de behöriga administratörerna uttalar sig alls i frågan.

Jag har förstått att det här stället liksom hänger lite i luften. Det sköts av moderatorerna (tack) men ledning, styrning etc lyser med sin frånvaro.

Björnström (det är väl fortfarande han som är "the head" för det här stället?) är världens bästa kille på att starta upp grejer, men han är en "starter" och intresset, fokuset och nöjet ligger på att starta upp. När det övergår i tråkigt maintenance och gråa arbetsdagar då startar han upp ngt annat. Detta är ingen negativ kritik av honom alls.
Han måste bara inse att det är sån han är och att han fixar ngn annan som kan ta över och sköta dagliga rutinjobbet - någon som är bra på den fasen helt enkelt. I näringslivet finns det ofta "starters", "förvaltare" och "cutters" (Hårda chefer, bra på nedskärningar) ...

Just nu har Sheriffen blivit pappa med, så ha överseende med att han har andra prioriteringar just nu.

Men det här är ju ett beslut som borde kunna fattas av Arvid? på stående fot. Eller?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-09 00:17
Ursprungligen av Goflorp:

Jag har förstått att det här stället liksom hänger lite i luften. Det sköts av moderatorerna (tack) men ledning, styrning etc lyser med sin frånvaro.

Björnström (det är väl fortfarande han som är "the head" för det här stället?) är världens bästa kille på att starta upp grejer, men han är en "starter" och intresset, fokuset och nöjet ligger på att starta upp. När det övergår i tråkigt maintenance och gråa arbetsdagar då startar han upp ngt annat. Detta är ingen negativ kritik av honom alls.
Han måste bara inse att det är sån han är och att han fixar ngn annan som kan ta över och sköta dagliga rutinjobbet - någon som är bra på den fasen helt enkelt. I näringslivet finns det ofta "starters", "förvaltare" och "cutters" (Hårda chefer, bra på nedskärningar) ...

Agreed, det tror jag alla här håller med om.

Ursprungligen av Goflorp:

Just nu har Sheriffen blivit pappa med, så ha överseende med att han har andra prioriteringar just nu.

Detta handlar inte om Björnström, alla fattar ju självklart att han har fått HELT andra prioriteringar i livet nu. Det är ju givet och konstigt hade det varit annars.

Problemet är inte Björnström själv utan att INGEN, då menar jag I-N-G-E-N, behörig har tagit sig de fem minuter det maximalt tar att administrera detta. Det är givet att det forumet behövs, diskussion kring det är överflödig, så det enda det handlar om är att skapa det. Varför har inte det gjorts på alla dessa månader? Oerhört märkligt och näst intill slött.

Beslutet är nog redan fattat, det behövs bara att någon ska skapa underforumet. Och ja, det borde gå ganska snabbt, tycker man. I övrigt slår Goflorp huvudet på spiken i inlägget ovan. Som moderator är det otroligt frustrerande att inte kunna göra något åt problemen som medlemmarna (och moderatorerna) upplever.

Personligen förstår jag inte varför denna sektion inte skapats långt innan iPad ens var släppt.

iOS är till iPod/iPhone/iPad vad Mac OS är till alla Mac-datorer.

Om man har en iOS fråga, någonting som rör operativet oavsett vilken device det rör sej om så måste man ju kunna lägga den frågan i ett forum som inte utesluter alla andra. Och detta är knappast något nytt, inte ens denna tråd är ny, den är 3/4 år gammal med positiv svar från Sheriffen själv EN MINUT efter att keptang skapat tråden!!

Ska vi inte ha en iOS sektion kan vi lika gärna ta bort Mac OS X och kasta pil om vilken forumdel man lägger en fråga, kanske MacBook, kanske iMac...

Jag gillar verkligen 99.se, min enda socialportal till Internet, men denna tråd retar mej mer än någonting annat här.

Oj, vad vi hade behövt ett iOS-forum nu...

Massor av iOS 5-trådar. Några hamnar under iPhone. Några hamnar under iPad. osv osv osv

Trots att det är allmänna iOS-frågor.

Synd att det inte har hänt något, speciellt när alla är helt överens om att forumdelen behövs.

Detta är ganska komiskt...

Ursprungligen av LCR:

Detta är ganska komiskt...

Tragikomiskt.

  • Medlem
  • 2011-10-13 11:10
Ursprungligen av keptang:

Tragikomiskt.

Nä det är riktigt pinsamt. Sveriges största Mac Community och det tar månader att få till en så simpel grej.

Kan vi inte få en kommentar från någon av utvecklarna?

Det måste ju finnas någon förklaring till varför detta inte blivit gjort på 8-9 månader (den här tråden skapades 21 januari).

Spontant så känns det som det inte borde ta så många minuter att genomföra.

Men det finns kanske några tekniska eller andra hinder, och i så fall så kan ni väl berätta det...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-13 11:33

Det är riktigt vansinnigt att det inte är genomfört än men något som är ÄNNU mer vansinnigt är att ingen behörig bemöda sig att skriva i denna tråden och förklara varför.

Ursprungligen av Spata:

Nä det är riktigt pinsamt...

Japp, pinsamt är ordet.

Ursprungligen av zinned:

...ÄNNU mer vansinnigt är att ingen behörig bemöda sig att skriva i denna tråden och förklara varför.

Håller fullständigt med.

Jag saknar ett forum för iOS nu, det finns tex appar som funkar till hela iOS familjen, men då blir man tvungen att lägga in det för iPhone eller iPad tex, och då glöms iPod touch bort.

99 har väl aldrig varit så rörigt som det är nu pga iOS 5 och att det inte finns ett dedikerat iOS-forum.

Stackars moderatorer.

Ursprungligen av keptang:

99 har väl aldrig varit så rörigt som det är nu pga iOS 5 och att det inte finns ett dedikerat iOS-forum.

Stackars moderatorer.

Usch ja, en annan vet ju inte vad man själv ska läsa då det börjar bli rörigt..

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-10-13 22:14

Vi får väl starta en kampanj och börja skriva nonsensinlägg så att tråden alltid ligger överst tills dess det händer något. Men det skulle väl vara OT

  • Medlem
  • 2011-10-13 22:45
Ursprungligen av andas:

Vi får väl starta en kampanj och börja skriva nonsensinlägg så att tråden alltid ligger överst tills dess det händer något. Men det skulle väl vara OT

Ja det låter som en bra ide!

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-10-14 09:43
Ursprungligen av andas:

Vi får väl starta en kampanj och börja skriva nonsensinlägg så att tråden alltid ligger överst tills dess det händer något. Men det skulle väl vara OT

Det är väl bara att fortsätta skriva inlägg.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-13 22:59

Det får vi väl göra...men vilka av de med behörighet bryr sig?

Jag har nu även skapat en tråd i moderator-forumet. Hoppas att ledning/utvecklare uppmärksammar det där i stället. Den här Feedback-tråden verkar ju ingen bry sig om...

  • Medlem
  • 2011-10-19 21:13
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag har nu även skapat en tråd i moderator-forumet. Hoppas att ledning/utvecklare uppmärksammar det där i stället. Den här Feedback-tråden verkar ju ingen bry sig om...

Men vilka personer är det som styr här egentligen? Vem har behörighet att skapa ett nytt underforum?
Skulle vara bra att veta så man kan skicka personliga meddelanden för att påminna dom.

Om det nu råkar vara så att dom har "missat" denna tråd..

Ursprungligen av Spata:

Men vilka personer är det som styr här egentligen? Vem har behörighet att skapa ett nytt underforum?
Skulle vara bra att veta så man kan skicka personliga meddelanden för att påminna dom.

Jag tror inte att vi ska gå in på det här. De hör av sig när de kan och vill.

Och det har ju sagts att det ska komma en uppdatering av forumet på fredag. Så vi får väl avvakta lite och se vilka funktioner som dyker upp då.

Om ni visste hur många gånger vi försökt få detta åtgärdat "bakom kulisserna"... Jag har nog liksom många av er medlemmar tappat tron på att underforumet någonsin kommer att skapas... Och ja, just nu är forumet ganska svårt att moderera, "trådplaceringsmässigt". Rörigt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-14 10:23

Jag förstår sakfrågan och ni har alla helt rätt skulle vara toppen och helt på sin plats med underforumet.

Björnström har ju blivit pappa och 99.se är väl ändå hans skötebarn. Arvid har väl tidigare gjort massor

av idiellt oavlönat arbete precis som ni moderatorer.

Vi måste ha extra förståelse även om det är svårt, och försöka vara tacksamma att siten drivs vidare överhuvudtaget så vi kan skriva av oss vår lycka och frustrationer, måste ju kosta pengar att ha den flytande servrar linor mm, inga pengar som kommer ur våra personliga fickor direkt.

All offtopic måste ju lagras någonstans och min känsla är väl att den delen växer snabbt, medans själva kunskapsutvecklingen har avstannat här på 99se, och blivit mera av en kunsakpsdatabas.

Vet inte om vi användare kan ställa krav när vi inte betalar nått för användningen här, ingen tvingar väl någon att vara här precis som ni moderatorer väljer frivilligt att moderera här.

Klart som situationen är nu om jag fattat det hela rätt, skulle Jesper och capeman sluta så skulle väl detta ställe vara helt herrelöst (vilda västern), skulle kanske inte vara så bra.

Ni moderatorer är väl dom som kan fortsätta påpeka detta med tyngd ni har väl all rätt i världen att göra det eftersom ni just nu ser till att detta ställe inte spårar ur fullständigt, då måste ju det hörsammas att det är rörigt för er att moderera när detta underform som diskuteras fattas.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-10-14 10:36
Ursprungligen av CUBEIS:

Vet inte om vi användare kan ställa krav när vi inte betalar nått för användningen här, ingen tvingar väl någon att vara här precis som ni moderatorer väljer frivilligt att moderera här.

Alla betalar genom att titta på reklam som någon betalar för att visa här eller genom att betala in för supporter-status och slippa reklamen.

Att lägga upp en ny avdelning för iOS tar inte många minuter och borde var gjort för länge sedan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-14 10:40
Ursprungligen av Mija:

Alla betalar genom att titta på reklam som någon betalar för att visa här eller genom att betala in för supporter-status och slippa reklamen.

Att lägga upp en ny avdelning för iOS tar inte många minuter och borde var gjort för länge sedan.

Sant men min naturliga tanke säger mig att hade det varit så enkelt så hade det underforumet funnits här redan, jag har inte kunskapen att uttala mig om det, har man inte det så tycker jag man ska vara försiktig med sitt minuten snack.

Du är säker på att reklamen täcker upp alla kostnader för drift, du har insyn i detta förmodar jag eftersom du så självsäkert påstår det ?

Ursprungligen av CUBEIS:

Sant men min naturliga tanke säger mig att hade det varit så enkelt så hade det underforumet funnits här redan, jag har inte kunskapen att uttala mig om det, har man inte det så tycker jag man ska vara försiktig men sitt minuten snack.

Du är säker på att reklamen täcker upp alla kostnader för drift, du har insyn i detta förmodar jag eftersom du så självsäkert påstår det ?

Jag är ledsen, men Mija har nog rätt här. Ja, det hade varit enkelt. Det har väl inte tagit ett år tidigare när en forumdel lagts till? Och visst bidrar många med sin egen tid, vilket kan anses vara en kostnad, men hade 99.se gått minus varenda månad så hade den nog inte funnits kvar längre.

Jag kan i och för sig köpa att det tar tid att lägga upp en forumdel, om det nu vore så, men jag kan inte köpa att varken medlemmar eller moderatorer får någon som helst feedback.

Bevaka tråden